محسنی اژه‌ای: آنهایی را که باید اعدام کنیم، اعدام خواهیم کرد

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی با دفاع از عملکرد این قوه در صدور حکم اعدام برای شماری از شرکت‌کنندگان در اعتراض‌های پس از مرگ مهسا امینی، گفت کسانی که از نظر او «باید اعدام شوند»، «حکم‌شان اجرا خواهد شد».

ادامه ◄

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران: گزینه نظامی روی میز است ولی ترجیح با دیپلماسی است

فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، در گفتگو با رادیوی ملی آمریکا ان پی آر اظهارات قبلی مقامات آمریکایی را تکرار کرد که اگر جمهوری اسلامی تصمیم بر غنی‌سازی اورانیوم تا درجه کاربرد نظامی داشته باشد، تنها «چند هفته» با داشتن مقدار کافی برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد.

ادامه ◄

نیلوفر حامدی در نخستین جلسه دادگاهش گفت: به‌عنوان خبرنگار به وظیفه قانونی‌ام عمل کردم

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی در گزارشی از جلسه غیرعلنی دادگاه این روزنامه‌نگار گفت که او اتهام‌های وارده را رد کرده و با تأکید بر وظیفه خبرنگاری گفته که هیچ اقدامی علیه امنیت ملی ایران انجام نداده است.

ادامه ◄

درخواست از اتحادیه های کارگری: از تظاهرات ۹ ژوئن علیه حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار حمایت کنید!

در آستانه بر گزاری اجلاس سازمان جهانی کار “کمیته برگزارکننده آکسیون اعتراضی ۹ ژوئن در ژنو” در نامه ای خطاب تشکل ها و اتحادیه های کارگری از انها در خواست کرده است که از تظاهرات ۹ ژوئن علیه حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی پشتیبانی کنند.

ادامه ◄

کلنگ حکومت بر پیکر بافت تاریخی شیراز، ورودی خانه‌ها با آجر و سیمان مسدود شد

با اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان فارس آغاز مجدد تخریب خانه‌های بافت تاریخی شیراز را تکذیب کرده بود، اخبار و تصاویر جدید از پهنه تاریخی شیراز نشان می‌دهند تخریب دستی خانه‌های این منطقه از روز جمعه پنجم خرداد شروع شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

ادامه ◄

پس از دیدار پادشاه عمان با خامنه ای، رئیس بانک مرکزی رژیم به امریکا می رود

یک روز پس از دیدار هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان، با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تهران، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، به قصد گفت‌وگو با مقام‌های صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرد.

ادامه ◄

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در سراسر ایران

همزمان در بندرعباس کارگران «کارخانه مادکوش»، یکی از تامین کنندگان اصلی زنجیره تولید فولاد هرمزگان با وجود تهدید به اخراج و بازداشت برای سومین روز به اعتصاب خود ادامه دادند و اعتصاب کارگران کارخانه «نفلین سینیت» در کلیبر آذربایجان شرقی هم دو روزه شد.

ادامه ◄

عراق با «مسیر توسعه»، آسیا را به اروپا پیوند می‌زند

بغداد از برنامه‌ای بلند‌پروازانه با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی خبر داد که می‌تواند اقتصاد عراق را پس از دهه‌ها جنگ و بحران، متحول و آن را به یکی از کانون‌های اصلی حمل‌ونقل منطقه‌ای تبدیل کند.

ادامه ◄

دستگاهی که از هوای رقیق انرژی پاک استخراج می‌کند

به گزارش تلگراف این اختراع به اندازه ناخن انگشت به نام «ایرــ‌‌جن» (Air-gen) به شکلی ساخته شده که با حفره‌هایی کوچک‌تر از یک هزارم قطر موی انسان پر شده است. این حفره‌ها که نانو‌منفذ نامیده می‌شوند، با استخراج انرژی از آب باردار الکتریکی در هوایی که از حفره‌ها عبور می‌کند، انرژی پاک تولید می‌کنند.

ادامه ◄

برای یک زندگی معمولی؛ آموزش در نظام ایدئولوژیک

نظام آموزشی را می‌شود کارخانه ساختن آدم اجتماعی به حساب آورد. فرهنگ، علم، فلسفه و هنر از طریق نظام آموزشی از نسلی به نسل بعدی منتقل می‌شوند و همین نظام آموزشی بر اساس یک الگوی آموزشی خاص، انسان های نسل بعدی را می سازد و به جامعه می فرستد.

ادامه ◄

خبرنگار اسرائيلی: تل‌آویو نگران از تحولات جدید میان ایران و آمریکا؛ توافق در راه است؟

آمیتای استاین، خبرنگار حوزه دیپلماسی شبکه رادیو و تلویزیون اسرائیلی کان، از نگرانی اسرائیل در خصوص گزارش‌هایی در مورد تحولات احتمالی در توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا خبر داد.

ادامه ◄