مدل جدیدی برای تشکيلات سياسی

در هفتهء گذشته، در عالم سیاست اتفاق مهمی برایم افتاد که به نظر تازه ای دربارهء مدل کار برای «حزب سیاسی آینده نگر» رسیدم. اين اتفاق شنیدن بحث روز یکشنبهء گذشتهء دکتر اسماعیل نوری علا در «مهستان جنبش سکولار دموکراسی» دربارهء «اعتماد و آلترناتیو» بود که بسیار شنیدنی بود و باعث شد مدل تازه ای در مورد تشکیلات سیاسی به نظرم آید.

ادامه ◄

مسابقات قهرمانی وزنه برداری ۲۰۱۹ جوانان جهان

بنا بر اعلام فدراسیون وزنه برداری، مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جوانان جهان با حضور ۲۴۸ شرکت کننده (۱۱۲ وزنه بردار زن و ۱۳۶ وزنه بردار مرد از ۴۷ کشور دنیا، فردا (شنبه۱۱خردادماه) ساعت ۷صبح به وقت تهران با رقابت وزنه برداران دسته ۴۵ کیلوگرم زنان آغاز میشود. طبق استارت لیست نهایی این دوره از مسابقات، تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با ۱۰ وزنه بردار در این رقابتها شرکت کرده و تنها علی داودی صدرنشین دسته ۱۰۹+کیلوگرم است. رکورد ورودی و زمانبندی مسابقه ملی پوشان کشورمان به شرح زیر است: رقابت وزنه برداران حاضر در گروهA دسته ۶۱کیلوگرم، یکشنبه۱۲ خردادماه، ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت تهران برگزار میشود. حسین نجفی با رکورد ورودی ۲۶۱ کیلوگرم در گروه خود هشتم است. در این وزن وزنه بردار ایتالیایی با رکورد ورودی مجموع ۲۷۲ کیلوگرم در صدر گروه قرار دارد. مسابقه گروه A دسته ۷۳کیلوگرم، دوشنبه ۱۳ خردادماه، ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت تهران[…]

ادامه ◄

مواضع شاهزاده رضا پهلوی از دید يک نشریه آمریکایی

نشريهء «نشنال اینترست»: کاخ سفید در طول چند هفته گذشته، در راستای کمپین ”فشار حداکثری” و با هدف جلوگیری از فعالیت های مخرب بین المللی رژیم حاکم بر ایران، فشار تحریم ها را تشدید کرده، فرماندهان سپاه را به لیست سیاه اضافه نموده و به خریداران خارجی نفت ایران تفهیم کرده که ادامه تجارت با حکومت اسلامی برایشان عواقب بالقوه فاجعه باری به همراه خواهد داشت.

ادامه ◄

«سیدعلی! از مغزهای کوچک زنگ زده ای که خودت پرورش داده ای، بترس!»

آشکار است که ادامهء ضد و نقیض گویی ها و کُرکُری خواندن های سیدعلی، و همچنین اعمال تحریم‌ها و کارزار فشار حداکثری، اقتصاد ایران را به آنجا رسانده که بخش عمده‌ای از جمعیت هشتاد میلیونی این کشور برای تهیهء مایحتاج روزانه، از مواد غذایی گرفته تا دارو، دچار مشکل شده اند، و ارزش ریال هم به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسيده است. در اين ميان سکوت و تحمل مردم در برابر وضعیت بحرانی و پر تنش فعلی کشور، یادآورِ فیلمی ست که به تازگی در سینماهای ایران اکران شده: فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»…

ادامه ◄

اخراج مدیر و احتمال لغو امتیاز مدرسه به علت رقص دانش آموزان

روز سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹٨ طی انتشار ویدیویی از رقص مختلط دانش آموزان و معلمین یک مدرسه در مهاباد، مدیر مدرسه اخراج و مدیر دادگستری کل حکومت ایران در استان اورمیه دستور پیگیری و پرونده‌سازی در این مورد را صادر کرد.

ادامه ◄

نامه ۲۲ نهاد مدنی آلمان در مورد تشدید قوانین پناهندگی

دولت آلمان قصد دارد، طرحی مناقشه‌برانگیز برای تسریع بازگرداندن پناهجویانی که تقاضای آنها رد شده، به تصویب پارلمان برساند. اکنون ۲۲ نهاد مدنی در این کشور نامه‌ای هشدارآمیز در رابطه با این طرح منتشر کرده‌اند.

ادامه ◄

مطلقا با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

رهبر حکومت اسلامی گفت ایران درباره “مسایل ناموسی انقلاب” مذاکره نمی‌کند. خامنه‌ای همچنین با منتفی دانستن “مطلق” مذاکره با آمریکا، از ضرورت “استفاده از اهرم‌های فشار” و حتی “اگر زمانی لازم باشد” ابزارهای نظامی سخن گفت.

ادامه ◄

ظاهر آراسته و باطن خطرناک

تاکنون تصویری که گروه‌های سیاسی نزدیک به نجفی – که شامل نزدیکان سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی می‌شوند – از او همیشه به نمایش می‌گذاشته‌اند، تصویر تکنوکراتی آشنا با تمدن مدرن امروزی و با فرهنگ بوده است… افرادی مانند نجفی، تحصیل کردهٔ غرب، با ظاهری متمدن و آرام، در میان همدستان حکومت اسلامی کم نیستند؛ نجفی تنها یک نمونه است. در رابطه با این افراد آنچه مهم است نه این ظاهر «سکولارنما»ی آراسته و «نرمال» و آن مدرک تحصیلی غربی، که اندیشهٔ خطرناک ایدئولوژیک ولایی فرقهٔ امامیه است. آن اندیشه است که مانند طاعون عمل می‌کند و باید مورد توجه قرار گیرد.

ادامه ◄