مطلقا با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

رهبر حکومت اسلامی گفت ایران درباره “مسایل ناموسی انقلاب” مذاکره نمی‌کند. خامنه‌ای همچنین با منتفی دانستن “مطلق” مذاکره با آمریکا، از ضرورت “استفاده از اهرم‌های فشار” و حتی “اگر زمانی لازم باشد” ابزارهای نظامی سخن گفت.

علی خامنه‌ای، شامگاه چهارشنبه هشتم خرداد بار دیگر ضمن اشاره به اینکه “موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب” نمی‌توانند موضوع مذاکره باشند، تأکید کرد که حکومت اسلامی “مطلقا” با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

خامنه‌ای با اشاره به اینکه “مذاکره تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار به ایران است”، گفت: «راه مقابله هم این است که طرف مقابل شان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند اما اگر چنانچه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرم های فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این به معنای باخت قطعی است.»

 

رهبر  حکومت اسلامی در عین حال با بیان اینکه “مسئله اصلی در مذاکرات، تعیین موضوع مذاکره است” تأکید کرد که «ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی‌کنیم و “موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب” همچون توان دفاعی کشور نمی‌توانند موضوع مذاکره باشند.»

علی خامنه‌ای مذاکره را “معامله و کوتاه آمدن در برخی موارد” معنی کرد و گفت: «موضوعاتی همچون مسائل دفاعی، قابل مذاکره نیست. مذاکره در این مسائل دو کلمه خواهد بود، طرف مقابل می‌گوید ما این موارد را خواستاریم و ما هم می‌گوئیم “نه” و تمام می‌شود.»

نقل از دویچه وله