اختصاصی رادیوفردا؛ «پرونده قاسم سلیمانی آخرین مانع در برابر احیای برجام است»

یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین به رادیوفردا گفت تعهد حکومت جمهوری اسلامی برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، یکی از شروط اصلی خارج‌ کردن سپاه از فهرست تروریستی دولت آمریکا است.

ادامه ◄

اکسیوس: آمریکا از اسراییل خواست جایگزینی برای برجام معرفی کند

اکسیوس به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسراییلی گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل و دیگر مقامات این کشور خواسته است جاگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران معرفی کنند که غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند.

ادامه ◄

احتمال حذف فوتبال ایران از جام جهانی؛ بهای حمله به زنان

مهرداد سراجی، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، در توییتی اعلام کرده است: «اخبار نگران‌کننده‌ای از تصمیم‌های فیفا و ای اف سی به گوش می‌رسد. آنهایی که در وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال مسیری را طراحی کردند که اتفاقات تلخ مشهد در آن رخ دهد، امروز پاسخگوی تصمیمات خود باشند.»

ادامه ◄

ضرب و شتم و اعتصاب غذای سهیلا حجاب در بند زنان کرمانشاه

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه، طی نامه ای از اعتصاب غذای خود خبر داد. این زندانی سیاسی همچنین روز دوشنبه ۸ فروردین‌ماه، توسط زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ملاقات او با خانواده‌اش جلوگیری شد

ادامه ◄

مقام اتاق بازرگانی ایران می‌گوید فقر مطلق بیشتر می‌شود

​رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران پیش‌بینی کرد که با توجه به حذف ارز ترجیحی، افزایش مالیات‌ها و افزایش بار مالی خانواده‌‌ها در اثر افزایش تعرفه گاز، برخلاف آنچه رئیس دولت سیزدهم ادعا کرده است تنها «فقر مطلق» از بین نمی‌رود، بلکه دهک‌های کم‌درآمد جامعه با سرعت بیشتری به سمت «فقر مطلق» پیش می‌روند.

ادامه ◄

کاخ سفید به صدای آمریکا: تحریم‌های جدید مذاکرات احیای برجام را به مخاطره نمی‌اندازد

مدیر ارتباطات کاخ سفید به صدای آمریکا می‌گوید تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری روز چهارشنبه بر یک فرد و چند نهاد ایرانی اعمال کرده است به مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته‌ای با ایران ارتباطی ندارد.

ادامه ◄

شاهزاده رضا پهلوی: نمی‌توانیم از بُرد ورزشی شاد باشیم وقتی زنان حق ورود به استادیوم را ندارند

شاهزاده رضا پهلوی مسئولیت برخورد خشونت‌آمیز با زنان در ورزشگاه مشهد را با حکومت جمهوری اسلامی دانست و از بازیکنان و طرفداران ورزش خواست که علیه «تبعیض» و «آپارتاید» متحد شوند و در مقابل «واپس‌گرایی» و «زورگویی» بایستند.

ادامه ◄

جنگ اوکراین؛ زلنسکی: جنگ با روسیه در نقطه عطف قرار دارد

با گذشت بیش از یک ماه از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین، درگیری‌ها در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد. همزمان با نبرد در شهرها و خیابان‌های اوکراین، تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حصول به توافق آتش‌بس میان دو کشور نیز در جریان است.

ادامه ◄

زنان باز هم پشت در ورزشگاه ماندند:‌ بلیت در دست، اسپری فلفل در چشم‌

زنانی که برای تماشای آخرین بازی مقدماتی ایران در راه جام جهانی ۲۰۲۲ میان ایران و لبنان به ورزشگاه امام رضای مشهد رفتند، نه تنها با در دست داشتن بلیت امکان ورود نیافتند، بلکه از آنها با اسپری فلفل پذیرایی شد.

ادامه ◄

جنگ اوکراین؛ ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در ماریوپل هدف حمله روسیه قرار گرفت

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی وارد سی و چهارمین روز خود شد که مذاکرات دو کشور در استانبول ترکیه بدون توافق بر سر پایان مخاصمات پایان یافت. با این وجود هیات‌های دو طرف برای نخستین بار اعلام کردند که امکان دیدار روسای جمهوری دو کشور وجود دارد.

ادامه ◄

رویترز: حمله موشکی ایران به اربیل برای لطمه به طرح انتقال گاز انجام شد

در حالی که سپاه پاسداران حمله ۱۳ مارس به اربیل را «حمله به مراکز استراتژیک اسرائیل در این منطقه و واکنشی به کشته شدن دو عضو سپاه پاسداران در سوریه» اعلام کرده بود، اما ناظران این حمله موشکی از سوی جمهوری اسلامی را با هدف ممانعت از مذاکرات برای انتقال گاز به اروپا اعلام کرده‌اند.

ادامه ◄