صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل می‌شود

به گفته رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی فعالان این حوزه قصد دارند وضعیت بحرانی این صنعت را به اطلاع خامنه‌ای برسانند. او می‌گوید قرار است در نامه‌ای به خامنه‌ای به او خبر دهند که صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل می‌شود.

ادامه ◄

دادگاه سه عضو کانون نویسندگان ایران برگزار شد

بکتاش آبتین، رضا خندان مهبابادی و کیوان باژن سه عضو کانون نویسندگان ایران روز هفتم و هشتم اردبیهشت ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» محاکمه شدند.

ادامه ◄

ضرورت کارآ تر کردن اهرم های فشار

براستی نبايد پرسيد که آيا اهرم های فشاری همچون تحريم ها و خروح از برجام و تروريست خواندن سپاه پاسداران واقعاً تأثيری اساسی دارند؟ و يا در چه زمانی ممکن است امریکا و هم پیمانانش به این نتیجه برسند که اين اقدامات نيز اثری نداشته و بکار رام کردن اين اسب چموش نمی آيند؟ دليل ضرورت طرح اين پرسش را بايد در اين واقعيت جست که، در این گونه تقابل های بین المللی، همواره راه های تخفيف تأثیر فشارها وجود دارند…

ادامه ◄

درگیری بین هواداران گوایدو و مادورو در کاراکاس

مبارزه علیه حکومت نیکلاس مادورو در ونزوئلا، با فراخوان خوان گوایدو، رهبر مخالفان، وارد مرحله جدیدی شده است.
در خیابان‌های کاراکاس، درگیری‌ شدید میان طرفداران نیکلاس مادورو و خوان گوایدو در جریان است. خوان گوایدو گفته است بخشی از ارتش ونزوئلا حامی اوست.

ادامه ◄

دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز همراه همسرش بازداشت شده است.

دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریزکه به خاطر اتفاقات دیدار برابر سپیدرود رشت از این تیم کنار گذاشته شده است، به اتهام شرطبندی و تبانی به همراه همسرش نسیم نهالی روز دوشنبه بازداشت شده است.بازداشت این دو هنوز ادامه دارد .

ادامه ◄

مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا زیر ۱۹ سال زنان

به گزارش سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسیا در گروه ایران به پایان رسید و تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال کشورمان از صعود به مرحله نهایی بازماند. تیم ملی ایران با کتایون خسرویار امروز موفق شدتیم لبنان را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهند تا برای صعود منتظر نتیجه بازی دو تیم کره جنوبی و ویتنام باشند. کره جنوبی توانست با نتیجه ۲ بر یک تیم ویتنام را شکست دهد اما با توجه به این نتیجه، همه شرایط بین دو تیم ایران و ویتنام برابر بود، امتیازات منفی در کارتها دومین تیم صعود کننده از این گروه را مشخص میکرد. در نهایت هم تیم ویتنام به دلیل داشتن کارت زرد کمتر موفق شد به مرحله نهایی رقابت ها صعود کند. تیمهای ژاپن، چین، کره شمالی و تایلند ۴ تیم حاضر در مرحله نهایی هستند و تیمهای کره جنوبی و ویتنام نیز با صعود از گروه[…]

ادامه ◄

شش مسیر مخفی روحانی برای فروش نفت کدامند؟

حسن روحانی می گوید: ما نفت را باید صادر کنیم، صادرات ایران که از یک مسیر انجام نمی‌شود، ما شش مسیر دیگر هم داریم که آمریکایی‌ها اصلا خبر ندارند، آمریکایی‌ها در ماه‌های آینده خواهند دید که ما صادرات نفت را ادامه می‌دهیم.

ادامه ◄

خاطرات آرش سیفی (شاعر و نویسنده) از سانسور نوشته هایش توسط حکومت اسلامی

از ابتدای فعالیت ادبی حرفه ای ام تاکنون، یکی از بزرگترین قربانیان حذف و سانسور بوده ام: وبلاگ شعرم در دهه ی ۸۰ دست کم ۳ بار فیلتر و حذف شد. سال های آخر دهه ی ۸۰ حتی برخی از وبسایت های ادبی نیز بخش هایی از شعرهایم را خودسرانه حذف می کردند. پنج شش سال پیش که برای چاپ کتاب «هوای بی سرنگ» دست بکار شدم، با سانسور و ممیزی یی وحشیانه و غیرقابل باور روبرو شدم؛ از نزدیک به ۱۵۰ صفحه، تنها ۶۰ صفحه از کتاب باقی مانده بود، آن هم با «سه نقطه» های بسیار زیاد!

ادامه ◄

اعلام پشتیبانی از بیانیه مشترک سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه

اعلام پشتیبانی از بیانیه مشترک سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه، سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان و کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری به مناسبت اول ماه مه ( ١١ اردیبهشت ) روز جهانی کارگر

ادامه ◄

آموزش نظامی کودکان از سوی دولت ؛ تبلیغ «حسین فهمیده» شدن

رقابت حسین فهمیده‌ها در جنگ ایران و عراق شکل گرفت اما پس از گذشت سه دهه از پایان جنگ به عنوان سیاست شاخص بسیج دانش‌آموزی و سپاه پاسداران همچنان ادامه دارد و فرهنگ نوشیدن شربت شهادت در راه دفاع از مام میهن در اردوهای راهیان نور (بسیج دانش‌آموزی) همچنان تبلیغ می‌شود.

ادامه ◄

حامد همایون برای رفتن سر مزار هایده و حضور بهروز وثوقی در کنسرتش ممنوع‌‏التصویر شد

«حامد همایون»، خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی خبر ممنوع‎التصویر شدن خود را منتشر کرد. حضور «بهروز وثوقی»، ستاره سابق سینمای ایران در یکی از کنسرت‌های این خواننده در امریکا و رفتن او بر سر مزار «هایده» در لس‌آنجلس به عنوان دلایل احتمالی ممنوع التصویری این خواننده اعلام شده‌اند.

ادامه ◄

بزرگداشت يک کارگزار کوشای فرهنگی

زنده‌یاد بهمن امینی از پایه‌گذاران و تلاشگران جنبش جمهوری‌ خواهان لائیک و دموکرات بود که، پس انشعابات در این طیف، به اتفاق برخی از همراهانش فعالیت اين گروه در پاریس را ادامه داد که بعدها ار میان آن، انجمن جمهوریخواهان پاریس تأسیس گردید. با تأسیس مهستان جنبش سکولار دموکراسی ایران بهمن امینی همواره مشوق، پشتیبان و در عین حال منقد دلسوز آن بود.

ادامه ◄

مهاجم ایرلندی تراکتورسازی مصدوم شد

مهاجم ایرلندی تراکتورسازی و بهترین گلزن این تیم در فصل جاری که در دیدار با ذوب آهن مصدوم شد، دیدار روز چهارشنبه تراکتورسازان برابر پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هشتم را از دست داد. مصدومیت این مهاجم از ناحیه کتف بوده و به نظر میرسد به ۱۰ تا ۱۵ روز برای ریکاوری او نیاز باشد. او روز گذشته هم در تمرین تراکتورسازی غایب بود تا بعد از غیبت شجاعی برابر پرسپولیس به علت محرومیت، او دومین غایب احتمالی تبریزیها باشد. استوکس در این فصل با ۱۱ بهترین گلزن سرخهای تبریزی است.

ادامه ◄

بی توجهی اپوزیسیون در ارتباط با وضعیت کارگران ایران به مناسبت روز جهانی کارگران

بر اساس آمار و ارقام، و عکس ها و ویدئوهای موجود در رسانه ها، بیشترین اعتصابات و تظاهرات علیه بیدادگری های رژیم حاکم بر ایران، در سراسر سال گذشته، متعلق به کارگران بوده است. و بیشترین دستگیری ها، زندان ها، شکنجه ها نیز متوجه کارگرانی بوده که با شهامتی استثنایی مقابل رژیم ایستاده اند.

ادامه ◄
محمود عاشوری از خبرگاه

یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر گرامی باد

به یازدهم اردیبهشت یا اول می، روز جهانی کارگر نزدیک میشویم. من بعنوان یک سکولار دمکرات دوست دارم فرصت را غنیمت شمرده و نظرات خودم را در مورد این روز بیان کنم. از نظر من در سیستمهای ایدئولوژیک، انسانها با برچسب خاصی تعریف میشوند.

ادامه ◄

ماجرای مشکوک قتل یک طلبه در همدان

یک آخوند همدانی روز شنبه ۷ ازدیبهشت در همدان بضرب گلوله به قتل رسیده است و فردی با نام بهروز حاجیلویی پس از این حادثه در اینستاگرام، خود را به عنوان عامل این قتل معرفی کرده بود. پلیس برای بازداشت قاتل، روز شنبه برادر و چند نفر از دوستان او را دستگیر کرده بود و امروز خبر رسید که قاتل بدست مامورین پلیس کشته شده است. در صفحه اینستاگرام قاتل که حالا مقتول هم هست تصاویری از فرد دیگری بچشم میخورد که او هم چندی پیش در زندان بقتل رسیده بود. چند تن از مقامات حکومت اسلامی از جمله رهبر علی خامنه ای در این مورد سریعا واکنش نشان داده اند و پوشش رسانه ای وسیع بلافاصله پس از قتل ها ایجاد شده است.

ادامه ◄

شفر برکنار شد !

خبرهای رسیده از باشگاه فوتبال استقلال حاکی از آن است که بعدا از شکست استقلال از پدیده و دور شدن استقلال از کورس قهرمانی ، مدیران باشگاه به زودی با وینفرد شفر قطع همکاری کرده و فرهاد مجیدی را سرمربی موقت این تیم اعلام خواهد کرد . با سابقه ای که تیم های لیگ برتری در اخراج سرمربیان خارجی خود دارند به زودی باید شاهد شکایت شفر از فیفا در مورد مطالبات خود باشیم .

ادامه ◄