راهکار يافتن غير شرعی «پارتنر جنسی»!

پدیده هائی اینچنین، با ابتکار عمل جوانان ایرانی، در کشوری رشد می‌کند که حکومت اسلامی در آن حاکم است؛ حکومتی که دایرهء تبعیض را چنان گسترده کرده که از يکسو دخترها نمی خواهند دختر باشند و، از سوی ديگر، برای دوست پسر یا دختر یابی باید آگهی پوشيده منتشر کنند.

ادامه ◄

تغيير جنسيت يا فرار از زن بودن؟

یکی از فتواهای خمينی به موضوع «تغییر جنسیت افراد» می پردازد که او آن را از نظر فقهی در مواردی بدون اشکال دانسته و، با اشاره کردن به این مسئله، کنجکاوی مثبت بسیاری را – حتی در جوامع غربی – بر انگیخته است. اما همين فتوای ظاهراً معقول و انسانی اخيراً پرده از روی تبعيض های وحشتناکی که بر زنان ايران روا داشته می شود بر داشته است.

ادامه ◄
پاسارگاد-توانا

هفتم آبان؛ روز وحشت رژيم!

هفتم آبانی ديگر، سالگشت صدور منشور کورش بزرگ، از راه رسيده است. راه مردمان را بر پاسارگاد – آرامگاه پدر ايرانيان – بسته اند. اما پيام سکولار کورش بر آسمان ايران می چرخد و لرزه بر اندام اشغالگران اسلاميست حکومت ايران می اندازد.

ادامه ◄

مافياهای حوزهء آموزش و تحصيل

حذف زبان انگليسی در مدارس، صرف نظر از این واقعيت که زبان انگلیسی زبان مشترک و علمی دنیای امروزی است، نه – آنچنان که خامنه ای می‌گوید – برای «مقابله با دشمن» که برای به وجود آوردن منبع درآمد ديگری برای خیل بسیار عاشقان ولایت خواهد شد.

ادامه ◄

حکومتی گسترانندهء بيماری «ايدز»

در چند روز اخیر شاهد اعتراضات مردم لردگان بوده ایم. مسئلهء مربوط به انتقال ویروس ایدز از طریق سرنگ های بهداری در روستای چنارمحمود و شهر لردگان است… وزارت بهداشت حکومت اسلامی، که مسئول اصلی در این قضیه است، انتقال بیماری ایدز را به معتادان و روابط جنسی این منطقه ربط داد و وجود سرنگ آلوده به ایدز را تکذیب کرده است!

ادامه ◄

آيا ماجرای مدرسهء علوی تکرار می شود؟

با توجه به تحولات اخیر در عرصهء سیاسی ایران، چه در داخل و چه در خارج از کشور، از هر دو جانب حکومت و اپوزیسیون نگرانی هائی وجود دارد مبنی بر اينکه مبادا يک بار ديگر شاهد اتفاقاتی شبيه آنچه در مدرسه علوی رخ داد باشیم؛ مدرسه ای که جان شماری از افرادی ایران دوست و ‌وفادار به ایران را گرفت که دست شان به خون کسی آلوده نبود و جرم شان فقط داشتن مقامی در نظام قبلی بود.

ادامه ◄

جام جهانی والیبال -روسیه

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال در دیدار افتتاحیه این دوره مسابقات در برابر تیم میزبان روسیه با نتیجه ۳-۱ شکست خورد . تیم ملی با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادیپور، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرتپور (لیبرو) به میدان رفت. روز چهارشنبه تیم ملی در برابر مصر بازی خواهد کرد .

ادامه ◄

وزیر ورزش حکومت اسلامی : توان پرداخت پاداش با سکه را نداریم

وزیر ورزش حکومت از ناتوانی پرداخت پاداش های ورزشکاران با سکه ، سخن گفت . بعد از خروج امریکا از برجام و برگشتن تحریم ها ، حکومت با مشکل های بسیار ی روبرو شده که بالا رفتن نرخ ارز و طلا به طور بی سابقه تنها نمونه ای از وضع اقتصاد ایران بعد از خروج امریکا از برجام است

ادامه ◄

حکومت و سوپاپ اطمينان اينترنتی اش!

بعد از سرکوب جنبش سبز، حکومت به سوپاپ اطمینانی احساس نیاز می‌کرد که مردم کوچه و خیابان بتوانند از طريق آن حرف دل خود را بزنند و بشنوند، بطوری که اين سوپاپ جایگزینی برای اعتراضات خیابانی باشد. به همین علت، به جای روزنامه های اصلاحاتی، تلگرام و اینستاگرام بودند که از سد فیلترینگ گذشتند و مردم اجازه يافتند که در این رسانه ها نارضايتی های خود را خالی کنند.

ادامه ◄

پیروزی تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که در تهران در حال برگزاری است در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد . مسئولین حراست ورزشگاه آزادی از ورود خیل عظیم تماشاگران به سالن جلو گیری کرده و این بازی مانند دیگر بازی ها با فقط ۷۰۰ نفر تماشاگر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد .ترس حکومت اسلامی از حضور زنان در سالن و احتمال دادن شعارهای ضد زن ستیزی حکومت باعث شده که این دوره بازی ها با تماشاگران محدود اجرا شود .

ادامه ◄

از آبادان تا آبادانی!

نام شهر آبادان به نفت و پالايشگاه و مهاجرت های از سراسر ايران به اين شهر و فوتبال و حواشی آن، و فرهنگ سکولاری که اين پديده ها بوجود آورده اند گره خورده و اين همه همواره مورد شماتت و حسادت حکومت نفرت برانگيز اسلامی بوده اند.

ادامه ◄

به ده ها سعيد مولائی ديگر نيازمنديم!

حکومت اسلامی، در سال‌های اولیهء به قدرت رسیدن، آنچنان به کشتار مخالفان خود مشغول بود که توجهی به ورزش نداشت؛ تا آنجا که المپیک های ۱۹۸۰ مسکو و ۱۹۸۴ لس انجلس را تحریم کرد! اما با گذشت زمان حکومت تشخيص داد که باید چهره بهتری از خود در جامعهء بین المللی نشان دهد و این کار را با ورود به عرصهء ورزش، که کم هزینه ترین راه بود، آغاز کرد.

ادامه ◄