میلاد آقایی حزب سکولار دموکرات ایرانیان

رفتار جمعی: چاره‌ساز گذار

اگر می‌خواهیم کاری برای دگرگونی اجتماعی انجام دهیم، باز هم باید با همان روش‌های رفتار جمعی به پیش برویم. خیزش‌های گسترده مردم ایران در سال‌های گذشته و خیزش خونین آبان ۹۸، زنگ‌ها را با طنین هرچه بیشتر به صدا درآورده است که ما در زمینه‌ی یک جنبش اجتماعی ملی هستیم.
جنبش اجتماعی در درون خود دارای نظم و آماج است و روش‌ها و کرانمندی آن را می‌شناسد.

ادامه ◄

بیانیه شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت خیزش آبان‌ماه ۹۸

بار دیگر در تاریخِ میهن، در سرزمینِ سیاه‌جامگان و خرّمدینان، بهزادان و بابکان، ایران […] دوباره ملّی شد، ترسان و لرزان‌تر از همیشه، ضحّاکِ زمانه مرگِ خود را در افق می‌بیند. چشم‌اندازِ فروپاشیِ نظام و پس از آن، ضرورتِ سازمان دادن به یک اتوریته‌یِ نوین […] به آماده‌سازی نیاز دارد. بازسازیِ اتوریته‌یِ سیاسیِ نوین برای رهبریِ فرآیندِ گذار باید از هم‌اکنون آغاز شود. همین رهبریِ سیاسی است که سرانجام کشور را برای گذارِ حقوقی، سیاسی و اقتصادی، مبتنی بر صندوقِ رأی، از حکومتِ اسلامی به حکومتِ ایرانی، آماده‌ خواهد کرد. به عنوان یک سرباز، […] در این کارستانِ ملی از پا نخواهم‌ نشست… هرچند ابزارهایِ سیاسی را باید به دستِ توانایِ سیاستمدارانی دانا سپرد.

ادامه ◄

تازیانه ای بر باورمندان به پرچم شیر و خورشید؛ باز هم به بهانه دموکراسی!

  آقای رضا اکرمی در نیتجه گیری مطلب اخير خود زهری سخت تلخ را بر جان کسانی ریخته که پرچم شیر و خورشید را حمل می کنند. او می نویسد: «این روزها، نیرویى آن را “پرچم خود کرده است” که بزرگترین تیشه را به ریشه همان انقلاب {مشروطیت} زده است و شیخ نیز با انتقام گرفتن از آن انقلاب به کلى آن را از ماهیت ترقیخواهانه اش تهى کرده است». آقای اکرمی با این سخن نهایی، درست همچون اکبر گنجی، همهء باورمندان یه پرچم شیرو خورشید را همطراز حکومت اسلامی قرار داده است. تا اگر به ناچار چوبی بر رژيم می زند مخالفان جدی آن را نیز بی نصیب نگذاشته باشد.

ادامه ◄

وضعیت خطرناک دستگیرشدگان در زندان فشافویه در شهرستان ری

به گزارش رادیو فرانسه، حسن خلیل آبادی، رئیس شورای شهرستان ری، گفت که زندان فشافویه فاقد “امکانات مناسب” است و ظرفیت و “گنجایش لازم برای نگهداری زندانی ها را ندارد.” او افزوده است که پیش از دستگیری های اخیر، جمعیت زندان فشافویه بسیار بیش از گنجایش آن بود و با دستگیری های گستردۀ روزهای اخیر، این زندان به هیچ وجه “جوابگوی این حجم از بازداشت شدگان نیست.”

ادامه ◄

اقدام قضایی در ایران علیه اموال برخی کارمندان شبکه ایران اینترنشنال

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، روز سه‌شنبه، پنجم آذر، گزارش داد که برخی از کارمندان «کلیدی و موثر» شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال «با محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال خود مواجه شده‌اند». به احتمال زیاد منظور خبرگزاری میزان این است که اعضای مدنظر در این شبکه ممنوع‌المعامله شده‌اند.

ادامه ◄

توان نهادهای زیر نظر خامنه‌ای برای جبران کسری بودجه دولت چقدر است؟

یورو نیوز: دولت ایران در اقدامی کم‌سابقه از ۱۰ روز پیش اجرای مصوبه ۳ برابر شدن قیمت بنزین آزاد را با اتکاء به سرکوب و کشتار سنگین مخالفان آن آغاز کرده است، اقدامی که همچنان از سوی برخی منتقدان

ادامه ◄

ترویج زجر کش کردن مخالفان در تلویزیون حکومتی ایران

فردی به نام ابوالفضل بهرام‌پور که دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران و از کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی تهران است، […] تاکید کرد که «به استناد آیات سی و دو و سی وسه سوره مائده: «معترضان نباید فقط کشته شوند بلکه باید زجرکش شوند.».

ادامه ◄

تهدید وزیر خارجه فرانسه در مورد بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران

دولت فرانسه به جمهوری اسلامی در مورد فعال‌سازی “مکانیسم ماشه” و ازسرگیری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هشدار داده است. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با کاهش روزافزون تعهدات برجامی ایران تصریح کرد:

ادامه ◄

روزنامه های فرانسه: حفظ قدرت در ایران به بهای براه انداختن حمام خون

روزنامه‌های بزرگ فرانسه، پس از یک هفته سنگربندی خبری در ایران از سوی مقامات این کشور و بستن کلیۀ درهای تبادل اطلاعات، اینک اندک اندک با دست یافتن به آگاهی‌هائی که از این کشور می‌رسد، صفحات ویژه‌ای را به رویدادهای هفته گذشته اختصاص داده‌اند.

ادامه ◄

دیروز، چهارشنبه ۶ آذر، کنسولگری رژیم ایران در نجف به آتش کشیده شد

تظاهر کنندگان عراقی کنسولگری رژیم اسلامی ایران در شهر نجف، در جنوب بغداد، را به آتش کشیدند. همزمان پرچم حکومت اسلامی ایران را نیز پائین کشیده و بجای آن پرچم عراق را به اهتزاز درآوردند. خواست تظاهرکنندگان عراق توقف دخالت رژیم ایران در کشورشان میباشد. در جریان واقعه مزبور پلیس با شلیک گلوله بسمت تظاهر کنندگان تلاش داشت مانع از به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران گردد. این اقدام پلیس منجر به زخمی شده ٣٥ نفر و کشته شدن یکی از تظاهر کنندگان گردید. مامورین کنسولگری توانستند از در پشت ساختمان فرار کنند. اینک حدود ٢ ماه از آغاز ناآرامی در عراق میگذرد. شهر بغداد و دیگر شهرهای جنبوبی کشور هر روز صحنه تظاهرات علیه دولت عادل عبد المهدي نخست وزیر عراق میباشند. واکنش پلیس در مقابله با تظاهرکنندگان بسیار شدید است و تا کنون بیش از ٣٥٠ نفر کشته شده اند. این برای دومین بار است که کنسولگریهای رژیم[…]

ادامه ◄

چه کنیم تا ارتباط‌مان در اینترنت امن باشد؟ – امیر رشیدی کارشناس اینترنت

امیر رشیدی کارشناس اینترنت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در گفت و گو با دویچه‌وله راهکارهایی را به منظور داشتن ارتباط امن برای کاربران داخل ایران مطرح کرده است.

ادامه ◄

مسئولیت ما و این همه خبر!

شواهدی بسیار از موارد تاریخی دست داشتن حکومت در ایجاد آشوب و نسبت دادن آن به مردم وجود دارد. اکنون این راز توسط برخی از ارگان های دولتی و در جریان تصفیه حساب های جناحی خود بر ملا شده است. این رازها همچنین، بر اساس اعترافات برخی از دست اندرکاران سابق که یا خود حکومت را ترک کرده اند و یا به دلایل مختلف از حاکمیت به بیرون پرتاب شده اند، روشن شده است.

ادامه ◄