خروج آخرین نیروهای آمریکایی از افغانستان؛ سفارت آمریکا در کابل به حال تعلیق درآمد

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از افغانستان در روز دوشنبه ۸ شهریور خارج کرد و به این ترتیب حضور نظامی آمریکا در این کشور پس از ۲۰ سال سرانجام پایان یافت.

ادامه ◄

تاثیر تورم ۵۳۳ درصدی کالاهای وارداتی روی معیشت مردم چیست؟

آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان از آن دارد که نرخ تورم ریالی واردات برای دومین فصل متوالی بالای ۵۰۰ درصد ثبت شده است. به عبارت ساده در فاصله یک سال، متوسط هزینه یک سبد مشخص از کالاهای وارداتی به نسبت گذشته بیش از ۶ برابر و نسبت به پنج سال قبل بیش از ۲۲ برابر افزایش پیدا کرده است

ادامه ◄

روند پاندمی کرونا در اروپا؛ “تا دسامبر سال جاری ۲۳۶ هزار مورد مرگ”

سازمان جهانی بهداشت با نگرانی اعلام کرد که گسترش سویه دلتای ویروس کرونا تا دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۲۳۰هزار مورد مرگ در منطقه اروپا می‌تواند برجای بگذارد. یک علت عمده شمار بالای سفرها و لغو بسیاری محدودیت‌های حفاظتی است.

ادامه ◄

نامه‌ فعال مدنی از زندان مریوان: تصاویر اوین «نمونه کوچکی از جنایات جمهوری اسلامی» است

برزان محمدی، فعال مدنی که برای تحمل حکم حبس خود در زندان مریوان به سر می‌برد، در نامه‌ای با اشاره به هک دوربین‌های زندان اوین به شرح مواردی از شکنجه در زندان‌های مختلف ایران پرداخته و این فیلم‌ها را «نمونه کوچکی از جنایات جمهوری اسلامی» توصیف کرده است

ادامه ◄

سفیر سابق امریکا در اسرائیل به تیم «مشاورانِ ایران» وزارت خارجه پیوست

دنیل.بی شاپیرو (دن شاپیرو)، سفیر سابق اسرائیل در ایالات‌متحده و از حامیان بازگشت به برجام و به‌روزرسانی آن به عنوان مشاور عالی به تیمِ ایران وزارت امور خارجه آمریکا پیوست.

ادامه ◄

حذف رشته نمایش هنرستان سوره: مقاومت هنرمندان

ثبت‌نام دختران در رشته هنرهای نمایشی در هنرستان سوره وابسته به حوزه هنری ممنوع شد. مقاومت هنرمندان تئاتر ادامه دارد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یعنی ما هنرپیشه و یا بازیگر زن نمی‌خواهیم؟

ادامه ◄

معاون وزیر دادگستری: برای یک میلیون تومان کودک خود را به همسری می‌دهند

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری گفت ایران در ارتباط با بروز کودک‌همسری در مجامع بین‌المللی مورد سوال است. او آمار رسمی را تنها بیانگر ازدواج‌های به ثبت رسیده خواند و گفت نرخ واقعی کودک‌همسری بسیار بالاتر از نرخ رسمی است.

ادامه ◄

حمله موشکی به فرودگاه کابل در آخرین ساعات پیش از خروج آمریکا

فرودگاه کابل بار دیگر مورد حمله واقع شده است. گفته می‌شود حملات موشکی از منطقه‌ای واقع در شمال کابل روی داده است. وزارت دفاع آمریکا از پرتاب دست‌کم پنج موشک به سمت فرودگاه کابل خبر داده است.

ادامه ◄

۵۷۵ کنشگر برخورد قانونی با عاملان مرگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر را خواستار شدند

صدها تن از کنشگران مدنی، سیاسی و دانشجویی به همراه فعالان صنفی معلمان در بیانیه‌ای جمعی، علی خامنه‌ای و مدعیان تولید واکسن داخلی را مسئول فوت شهروندان ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا دانستند و آزادی وکلا و فعالانی را که با اقدام «خودسرانه» ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند، خواستار شدند. 

ادامه ◄

آیا پسر احمد شاه مسعود می‌تواند طالبان را شکست دهد؟

در پی پیشروی برق‌آسای طالبان در مناطق مختلف افغانستان و سقوط برق‌آسای کابل در ۲۴ مرداد، جبه‌های از مقاومت در برابر طالبان در درهٔ پنجشیر در شمال شرقی کابل شکل گرفته که احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود (فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان)، به چهرهٔ اصلی آن تبدیل شده است.

ادامه ◄

بایدن: احتمال حمله دیگر به فرودگاه کابل در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده بسیار بالاست

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «به احتمال بسیار بالا» در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده حمله دیگری در فرودگاه کابل علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان روی خواهد داد.

ادامه ◄