حمله موشکی به فرودگاه کابل در آخرین ساعات پیش از خروج آمریکا

فرودگاه کابل بار دیگر مورد حمله واقع شده است. گفته می‌شود حملات موشکی از منطقه‌ای واقع در شمال کابل روی داده است. وزارت دفاع آمریکا از پرتاب دست‌کم پنج موشک به سمت فرودگاه کابل خبر داده است.

روز دوشنبه ۳۰ اوت (هشتم شهریور) فرودگاه کابل بار دیگر هدف حمله واقع شده است. این حملات در شرایطی صورت می‌گیرند که آمریکا بر آن است همه نیروهای خود را تا پایان ماه جاری از افغانستان خارج کند.

خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از کابل خبر از حمله موشکی به فرودگاه این شهر داده است. این حملات از منطقه خیرخانه، واقع در شمال غربی کابل صورت گرفته است.

فرستنده خبری “طلوع‌نیوز” با انتشار یک پست توییتری خبر حمله را تایید کرده است. از سوی دیگر فرستنده خبری سی‌ان‌ان نیز به نقل از یکی از مقامات دولتی آمریکا تعداد موشک‌های پرتاب شده را دست‌کم پنج فقره اعلام کرده است.

هنوز گزارش دقیقی از شمار تلفات و میزان خسارات ناشی از این حملات در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

حملات موشکی به فرودگاه کابل در شرایطی صورت می‌گیرد که این فرودگاه از سامانه پدافند موشکی برخوردار است. خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است که چند هفته پیش کارآیی این سامانه مورد آزمایش قرار گرفته است.

هشدار درباره حمله به فرودگاه کابل

در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از یک خودرو منتشر شده که طعمه حریق شده است. گمان می‌رود که موشک‌ها از این خودرو به سمت فرودگاه پرتاب شده‌ باشند.

باید یادآور شد که جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۲۹ اوت نسبت به احتمال حملات جدید به فرودگاه کابل هشدار داده بود.

در جریان حمله نیروهای وابسته به “دولت اسلامی” (داعش) به فرودگاه کابل در روز پنجشنبه ۲۶ اوت صدها نفر کشته و مجروح شده بودند.

فرستنده خبری سی‌ان‌ان شمار کشته‌شدگان این حمله را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرده است. دست‌کم ۱۳ سرباز آمریکایی نیز در بین قربانیان بوده‌اند.

داعش مسئولیت حمله ۲۶ اوت را برعهده گرفته است.

هنوز روشن نیست حملات موشکی روز دوشنبه ۳۰ اوت توسط چه گروهی صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۳۰ اگوست ۲۰۲۱