جمهوری آذربایجان روسیه را به تسلیح ارمنستان پس از مناقشات مرزی ماه ژوئیه متهم کرد

حکمت حاجی‌ا‌‌ف، از مشاوران ارشد الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد روسیه بلافاصله پس از بروز مناقشات مرزی آذربایجان و ارمنستان در ژوئیه سال جاری، «به‌شدت» مشغول تسلیح ارمنستان بود

ادامه ◄

اختلاس‌هایی به رنگ تزویر حکومت اسلامی در ایران

اختلاس واژه آشنایی در ادبیات سیاسی و اقتصادی ایران شده است. اختلاس، اقدامی منظم و برنامه ریزی شده است که از سوی یک نفر یا گروهی از افراد شاغل در نهادهای دولتی یا وابسته به آنها و صد البته مراکز مالی، صورت می‌گیرد.

ادامه ◄

۶۹ درصد مردم افغانستان طرفدار نظام دموکراتیک جمهوری هستند

نتایج یک نظرسنجی تازه در افغانستان نشان می‌دهد که ۶۹ درصد مردم این کشور طرفدار نظام دموکراتیک جمهوری هستند و تنها ۱۰ درصد می‌خواهند کشورشان را «امیرالمومنین» اداره کند.

ادامه ◄

بلاروس: تظاهرات گسترده علیه لوکاشنکو با وجود تدابیر امنیتی شدید

با وجود حضور پرشمار ماموران امنیتی و بازداشت ده‌ها معترض در پایتخت بلاروس، مخالفان لوکاشنکو بار دیگر تظاهرات کردند. معترضان در سومین یکشنبه پیاپی به خیابان آمدند و خواهان کنار رفتن رئیس جمهوری شدند.

ادامه ◄

مادر نوید افکاری: جلوی اعدام پسرم را بگیرید

بهیه نامجو، مادر نوید، وحید و حبیب افکاری، سه تن از محکومان اعتراضات مرداد ۹۷، در پیامی تصویری گفته است که ماموران لباس‌شخصی بدون حکم وارد خانه‌اش شده‌اند و فرزندان او را در شهریور ۹۷ نیمه‌شب دستگیر کرده‌اند.

ادامه ◄

وارثان رنج، وارثان دادخواهی

وقتی عنوان «فرزند یک اعدامی» به‌ هویتشان الصاق شد که کودک چند ساله‌ای بودند. بسیاری از آنها هیچ‌گاه آغوش پدر یا مادر را حس نکردند و سنگینی فرزند یک اعدامی بودن، تمام کودکی و رویاهایشان را پر کرد. برخی از آنها هنوز از حس بی‌اعتمادی و نا امنی‌ای می‌گویند که از آن سال‌ها همراهشان مانده است.

ادامه ◄

دولت ۱۰۲ هزار تن اقلام مواد خوراکی میان هیات‌های مذهبی توزیع می‌کند

در شرایطی که قیمت برنج، گوشت مرغ و شکر در بازار مصرف افزایش یافته است، دولت ۳۰ هزار تن برنج، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز میان هیات‌های مذهبی توزیع می‌کند.

ادامه ◄

امارات متحده عربی فرمان تحریم‌ها علیه اسرائیل را لغو کرد

امارات متحده عربی، دو هفته پس از اعلام توافق با اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط میان دو کشور، با صدور فرمانی از سوی خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی، قانون مربوط به تحریم اسرائیل را لغو کرد

ادامه ◄

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۹۷ دو بار به اعدام محکوم شد

دو دادگاه شیراز در محاکمه‌های جداگانه سه برادر و یک فرد دیگر را به اتهام مشارکت در اعتراض‌های مرداد ۹۷ محکوم کردند. سنگین‌ترین حکم علیه نوید افکاری صادر شده که هر دو دادگاه او را به اعدام محکوم کرده‌اند.

ادامه ◄

آمریکا از بورس آلمان خواست سپرده‌های رژیم ایران را برای پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان ترور آزاد کند

شبکه خبری “ان ت فاو” NTV آلمان امروز یکشنبه ۹ شهریور (۳۰ اوت) درباره واکنش جمهوری اسلامی به شکایت آمریکا از بورس آلمان برای واگذاری سپرده‌های بانک مرکزی ایران در این بورس به بازماندگان قربانیان ترور در تانزانیا و کنیا گزارشی منتشر کرد.

ادامه ◄

“مردود شدن” رژیم ایران در راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی

آذری جهرمی، چهره امنیتی دستگاه وزارت ارتباطات ولایت فقیه می‌گوید حوادث آبان ماه نشان داد که در زمینه موتور جستجوی بومی توان «اداره درخواست‌های مردم» وجود ندارد و در این زمینه «مردود» شدیم.

ادامه ◄

رژیم اسد از سلاح شیمیایی علیه مخالفان استفاده کرده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی که روز جمعه ۷ شهریور، منتشر کرد، اعلام کرد: «رژیم بشار اسد طی ۴ سال اخیر ۱۳ هزار و ۲۸۷ نفر از مردم غیر نظامی سوریه را کشته است که در میان آنها، ۲۷۷۳ کودک و ۱۴۴۵ زن وجود دارند.

ادامه ◄

قطع نسل پشه های خون آشام: رهاسازی ۷۵۰ میلیون پشه تراریخته در فلوریدا

مقام‌های آمریکا طرحی را برای رهاسازی ۷۵۰ میلیون پشه تراریخته (مهندسی ژنتیکی شده) در منطقه «فلوریدا کیز» (Florida Keys) تصویب کرده‌اند؛ هر چند ساکنان منطقه با آن مخالف‌ند.

ادامه ◄