علی الساری، جوان ۱۹ ساله‌ای که داخل خودرو در اهواز کشته شد

سه‌شنبه شب پنجم مرداد علی الساری (سواری) به همراه پسرخاله‌اش مهدی الساری (سواری) و دوست دیگری سوار بر خودرو در اهواز با ایست بازرسی روبه‌رو می‌شوند، ماموران به آنها ایست می‌دهند اما چون متوجه ایست نمی‌شوند ماموران به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

ادامه ◄

محکومیت بانک مرکزی ایران در بزرگ‌ترین پرونده پولشویی بحرین

دادگاه عالی بحرین بانک مرکزی و چند بانک دیگر ایرانی را در یک پرونده پولشویی مجرم شناخت و برای شش نفر حکم صادر کرد. دادستانی بحرین این بانک‌ها را به تلاش برای پولشویی به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار متهم کرده بود.

ادامه ◄

صادرات ایران به ترکیه بیش از ۲.۵ برابر شد

مرکز آمار ترکیه در گزارش جدیدی که روز جمعه ۸ مرداد منتشر کرد، می‌گوید که این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیارد دلار واردات از ایران داشته که نسبت به دور مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد نشان می‌دهد؛ به عبارتی بیش از ۲.۵ برابر شده است.

ادامه ◄

این یک رویا نیست: پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس

پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر، یک رخداد بی‌سابقه در فوتبال ایران است، در دورانی که اغلب تیم‌ها حتی یک فصل را بدون بحران پشت سر نمی‌گذارند و سوءمدیریت فراگیر و بحران‌های اقتصادی هر بار تیمی را آشفته می‌کند.

ادامه ◄

وال‌استریت ژورنال: آمریکا در پی تحریم پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن ایران است

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال آمریکا توان و ظرفیت تولید پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن ایران را تهدیدی جدی برای مواضع خود و متحدانش می‌داند. دولت بایدن بر آن است تا شرکت‌های صادرکننده این تجهیزات را تحریم کند.

ادامه ◄

پیشنهاد بازگشت متقابل به پیروی کامل از برجام «به طور نامحدود» روی میز نخواهد بود

معاون سخنگوی کاخ سفید با اعلام آمادگی و تمایل ایالات متحده برای تحقق بازگشت متقابل به پیروی از برجام، تاکید کرد که این پیشنهاد به صورت نامحدود روی میز نخواهد ماند.

ادامه ◄

«نگرانی جدی» دیدبان حقوق بشر از پاسخ حکومت به اعتراض در خوزستان؛ ۹ کشته در اعتراضات

دیدبان حقوق بشر روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای تازه ضمن خبر دادن از مرگ ۹ نفر در اثر خشونت حکومت در برابر معترضان خوزستان، در مورد واکنش مقامات جمهوری اسلامی به این اعتراضات اخیر ابراز «نگرانی جدی» کرد.

ادامه ◄

تیم پناهجویان در المپیک توکیو با ۲۹ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی شرکت دارد

تیم پناهجویان در المپیک توکیو با ۲۹ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی شرکت دارد. در ترکیب کاروان ورزشی پناهجویان، ۵ ورزشکار ایرانی نیز حضور دارند، از جمله کیمیا علیزاده که به مقام چهارم در رشته تکواندو دست یافت.

ادامه ◄

بازداشت خانه‌به‌خانه معترضان به بی‌آبی در خوزستان

معترضان به مشکل بی‌آبی را خانه‌به‌خانه در خرمشهر بازداشت می‌کنند؛ از روی دیوار وارد خانه‌ها می‌شوند و افراد را می‎برند. از سرنوشت بازداشت‌شدگان خبری نیست و خانواده‌ها می‌ترسند اطلاع‌رسانی کنند

ادامه ◄

صنعت بحران زده برق؛ چرا دولت از برنامه افزایش تولید برق عقب ماند؟

ماشین کهنه و زهوار در رفته‌ای را تصور کنید که در میانه سربالایی بی‌انتها متوقف شده است، دود و بخار از کاپوت آن بیرون می‌آید، بنزین ندارد، چرخ‌هایش پنچرند، باتری آن خالی شده است و چراغ‌های جلوی آن خاموش هستند. این ماشین، اقتصاد ایران است و آن چراغ خاموش، نماد و نشانه صنعت بحران‌زده برق.

ادامه ◄

اعتصاب و تجمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، برای هفدهمین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع کردند. همچنین گروهی دیگر از این کارگران در محل کارخانه الکل سازی این مجموعه دست به تجمع زدند.

ادامه ◄

دومین هفته اعتراضات تابستان ۱۴۰۰: تداوم اعتراض‌ها در کرمانشاه، کُردکوی، بهارستان و کرج

در سیزدهمین شب از اعتراض‌ها به بی‌آبی و بی‌برقی، سه‌شنبه شب ۵ مردادماه اعتراض‌ها در شهرهای کرمانشاه، بهارستان، کرج، کردکوی و اصفهان ادامه پیدا کرد. معترضان در اصفهان و بهارستان شعار «خوزستان، اصفهان، اتحاد اتحاد» سر دادند. ۱۳ روز از آغاز اعتراض‌ها از سوی شهروندان عرب خوزستان می‌گذرد.

ادامه ◄

درخواست چند سناتور آمریکایی از بایدن: به رئیسی ویزا ندهید

چند سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به جو بایدن خواستار عدم صدور ویزا برای ابراهیم رئیسی و مقامات ایران جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شدند. آنها خواسته‌اند، رئیسی طبق قوانین آمریکا تحت تحریم باقی بماند.

ادامه ◄