فشار نمایندگان مجلس آمریکا به دولت بایدن برای اجرای تحریم‌‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی

یک گروه دو حزبی از نمایندگان مجلس در آمریکا از دولت بایدن خواسته‌ است که با اجرای فوری تحریم‌های جدید سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی، صادرات غیرقانونی نفت از ایران به چین را هدف قرار دهد.

ادامه ◄

دستور حکومتی برای مختومه شدن پرونده فساد فوتبال؛ «کش ندهید»

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، گزارش‌ها حاکی از آن است که برای «جلوگیری از سیاه‌نمایی علیه نظام»، قرار است پرونده فساد مالی گسترده در فوتبال ایران مختومه شود.

ادامه ◄

گزارشگر ویژه سازمان ملل: کشتار دهه شصت ممکن است «نسل کشی» قلمداد شود اما جنایات ایران فراتر است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) یافته‌های خود ارائه کرد؛ یافته‌هایی که احتمالا در نوع خود یکی از شدید‌ترین و جامع‌ترین محکومیت‌ها علیه ایران برای وقایع انجام شده در دهه ۱۹۸۰ میلادی است.

ادامه ◄

در هفتمین روز اعتصاب؛ طاهر نقوی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد

طاهر نقوی، وکیل دادگستری امروز چهارشنبه سی ام خردادماه، در هفتمین روز اعتصاب خود، در پی وخامت حال جسمانی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. وی ساعاتی بعد از بیمارستان به این زندان بازگردانده شد.

ادامه ◄

سرم تولید آستان قدس رضوی دست‌کم ۱۰ بیمار تحت دیالیز را کشت

رئیس انجمن نفرولوژی ایران اعلام کرد که سرم‌های تزریقی تولید شرکت دارویی ثامن، وابسته به آستان قدس رضوی، به علت آلودگی به آلومینیوم باعث جان‌ باختن دست‌کم ۱۰ بیمار تحت دیالیز شده است.

ادامه ◄

برآورد اطلاعاتی جدید آمریکا و اسرائیل از «مدل‌سازی هسته‌ای تسلیحاتی» ایران

اکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی، یک مقام کنونی و یک مقام سابق اسرائیل گزارش داد، سرویس‌‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، داده‌های جدیدی از مدل‌سازی کامپیوتری در ایران را برآورد کرده‌اند که می‌تواند در تحقیق و توسعه سلاح هسته‌ای کاربرد داشته باشد.

ادامه ◄

نصب یک تراشه‌ در گوشی همراه: دیدن محتویات درون بسته‌ها ممکن می‌شود

محققان یک تراشه ویژه تصویربرداری ساخته‌اند که می‌‌تواند گوشی‌های هوشمند آینده را به «دید اشعه ایکس»، برگرفته که از داستان سوپرمن، مجهز کند و به کمک آن می‌توان اشیا را از پشت دیوار‌ها و موانع هم مشاهده کرد.

ادامه ◄

یاسین موسوی نوکیش مسیحی با اتهامات امنیتی به ۱۵ سال زندان محکوم شد

یک نوکیش مسیحی به نام یاسین موسوی با حکم دادگاه انقلاب شهر اهواز به اتهام «عضویت در گروه‌هایی که قصد اخلال در امنیت ملی دارند»‌ و همچنین «تبلیغ علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت صهیونیستی» به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

ادامه ◄

دستکم پنج تجمع و یک اعتصاب اعتراضی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه بیست و نهم خردادماه، گروهی از کارکنان گروه صنعتی آرتا در نمین، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و عدم تحقق وعده ها، دست به تجمع زدند.

ادامه ◄

گزارش تحقیقی صدای آمریکا | تجاوز به دست‌کم ۱۱ دختر و پسر بازداشت شده در اعتراضات ۱۴۰۱ مازندران

بخش فارسی صدای آمریکا در تحقیقاتی که طی چند هفته‌ گذشته انجام داده، به مدارکی در مورد تعرض، تجاوز و آزار جنسی شماری از بازداشت‌شدگان زن و مرد در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ در بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های جمهوری اسلامی در چند شهر شمال ایران دست یافته است

ادامه ◄

بیانیه ۱۶ حزب، سازمان و تشکل سیاسی؛ تحریم معرکه انتخاباتی یک مسئولیت شهروندی است

بعد از مرگ مشکوک ابراهیم رئیسی و امیر عبداللهیان ،رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، اتاق فکر نظام ولایت فقیه، موضوع جانشینی و انتخاب رئیس جمهور بعدی را به یک پروژه نمایشی فریبکارانه و پر سرو صدا تبدیل کرد.

ادامه ◄

ابتلای عزیز قاسم‌زاده به سرطان پروستات؛ این فعال صنفی معلمان ماه‌ها در زندان رشت از درمان محروم بود

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز دوشنبه با انتشار ویدیویی از عزیز قاسم‌زاده، معلم و فعال صنفی زندانی، از ابتلای او به سرطان پروستات خبر داد.

ادامه ◄

سیستان و بلوچستانِ محروم، ابزار سوء استفاده‌ی نامزدها در تبلیغات نمایش انتخابات!

سیستان و بلوچستان به عنوان محروم‌ترین استان ایران در حالی در لابلای وعده‌های نخ‌نمای انتخاباتی شش نامزد مورد تأیید علی خامنه‌ای قرار گرفته که هیچیک از آنان به مشکلات اصلی که زندگی شهروندان را مختل کرده نمی‌پردازند.

ادامه ◄