حکم طولانی زندان برای صبا کردافشاری فعال مخالف حجاب

صدای آمریکا-مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پیامی در توئیتر به صدور حکم زندان طولانی مدت برای «صبا کردافشاری» فعال مدنی مخالف حجاب اجباری که در ایران زندانی است، واکنش نشان داد.

ادامه ◄

سعید ملایی جودکار ملی پوش ایران در آلمان درخواست پناهندگی کرد

صدای آمریکا-در حالی که پیشتر سعید ملایی ملی پوش جودو ایران در چند مسابقه با باخت‌های مصلحتی مقابل ورزشکاران اسرائیلی مبارزه نکرده بود،‌ این بار ماجرای «باید به بازی» منجر به درخواست پناهندگی این دارنده مدال طلای جودو جهان شد. ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو در گفت‌وگو با روزنامه «آساهی شیمبون» ژاپن با تایید این که سعید ملایی جودوکار ملی پوش ایران در آلمان است اعلام کرد که این ورزشکار شرایط خود را برای فدراسیون جهانی فاش کرده است و قصد دارد پناهنده شود. به گفته رئیس فدراسیون جهانی جودو او از این فدراسیون درخواست کمک کرده است و تمایل دارد در تیم پناهندگان در مسابقات جودوی المپیک شرکت کند. آقای ویزر گفت که ملایی برای آن که مقابل حریف اسرائیلی خود قرار نگیرد، «تهت فشار» بوده و «مجبور به باخت» در مسابقه نیمه نهایی شده است.

ادامه ◄

نمک پاشان دل های ريش!

این وضعیت همان چیزی است که حزب سکولار دموکرات ایرانیان در مورد اتفاق افتادن اش هشدار می‌داد. در این مسیر، برخی که بیانیهٔ ۱۴ نفر را دست‌آویزی برای تبلیغ شعار «همه با هم» کرده‌اند، آمیزه‌ء غریبی از این دو موضوع متفاوت را برساخته‌ و، با سوء‌ استفاده از این در هم آمیختگی، بجای پاسخگویی به انتقادات مطرح شده، به شخصیت منتقدان و کاستی‌های روانی آنان می‌پردازند.

ادامه ◄

اطلاعيهء کميتهء برگزاری کنگرهء هفتم سکولار دموکرات های ايران پیرامون تغییر تاریخ برگزاری کنگره

از نظر اعضاء کمیتهء برگزاری اين کنگره، با توجه به شرايط شديداً متغير سياست جهانی و ايران در زمانهء کنونی، به نظر می رسد که اگر تاريخ برگزاری کنگره چند ماهی به تعويق بيافتد می توان انتظار داشت که مضمون «برايش يک جبههء سياسی» دارای معنا و محصول منسجم تر و کامل تری بیابد.

ادامه ◄
رازجابه‌جایی مهره‌های رژیم

چرا «کس به ميدان در نمی آيد؟»

چرا مردم ايران خاموشند؟ مردمی که همین چند روز گذشته برای اعتراض به سگ کشی بیرحمانهء مدیران حکومتی به خیابان آمدند اما با شنیدن خبر محکومیت های ناعادلانهء صدها و هزاران زندانی و اعدامی مدافع و فعال حقوق مدنی، سکوت می کنند؟ از در و ديوار سنگ فتنه می بارد و خبرهای هولناک لحظه ای شنونده را رها نمی کنند اما در او واکنشی را بر نمی انگيزند. چرا؟

ادامه ◄

گزارش ساختار تشکیلاتی جبهه ملی ایران سامان ششم

با توجه به پرسش های برخی از هموندان و دوستداران در داخل و خارج از کشور در خصوص تغییرات ساختار تشکیلاتی جبهه ملی ایران – سامان ششم، لازم دانسته می شود جهت زدودن ابهامات و پاسخ به پرسش ها توضیحاتی ارایه گردد.

ادامه ◄

پايان رژیم اسلامی از طریق تجزیهء ایران؟

در رابطه با ایرانِ گرفتار رژیم اسلامی، در سطح جهانی اجماع نظر برای حملهء نظامی به ایران وجود ندارد. در نتیجه بحث بر سر تجزیه ایران متمرکز شده است. اکثریت مردم ایران با تجزیه طلبی مخالف هستند، اما آيا واقعاً برای نیرویی که سازماندهی مخفی یا علنی جدی در داخل ایران ندارد، اگر بخواهد فوری به رژیم اسلامی پایان دهد، راه دیگری غیر از حمایت از تجزیه ایران وجود دارد؟

ادامه ◄

هفده فعال سیاسی خواستار حمایت کشورهای ۱+۵ برای ایجاد حکومتی دموکراتیک در ایران شدند

به گزارش سایت تلویزیون ایران اینترنشنال هفده فعال سیاسی ساکن ایران و خارج از این کشور در نامهٔ سرگشاده‌ای به روسای پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل و آلمان از آنها درخواست کردند از کارزار ایرانیان برای تاسیس حکومتی غیردینی و دموکراتیک حمایت کنند.

ادامه ◄

والیبال زیر ۱۹ سال ایران در جمع ۸ تیم برتر جهان

چهره ۸ تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان مشخص شد.تیم های ملی نوجوانان ایران ، ایتالیا، بلاروس ، آرژانتین مصر روسیه و بلغارستان به به دیدارهای یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات صعود کردند . تیم ملی ایران تیم های خوب برزیل و کوبا را پیشتر با نتیجه ۳-۰ شکست داده بود . برنامه بازی ها در روز چهار شنبه ۶ شهریور به شرح زیر است : ایتالیا – ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰ بلاروس – مصر، ساعت ۱۶:۳۰ روسیه – ایران، ساعت ۱۹:۳۰ آرژانتین – بلغارستان، ساعت ۲۲:۳۰ این مسابقات در بحرین در حال اجرا می باشد

ادامه ◄

تحقير دو سويه

حکومت اسلامی، با داشتن دستگاه بزرگ تبلیغاتی خود، در این سال‌های در مسند قدرت بودن نه تنها سعی در متحد کردن ایرانيان به عنوان یک ملت نداشته بلکه با بی احترامی به اقوام ایرانی تخم نفرت و کینه را بین ملت ایران کاشته است. نامیدن پول خرد ایران به «پارسه» که به قوم پارس اشاره دارد از جدیدترین راهکارهای حکومت نابخرد اسلامی برای ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی می‌باشد.

ادامه ◄