تحریم دو شبکه مرتبط با دولت ایران و سپاه پاسداران

رادیو فردا-ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ششم شهریورماه اعلام کرد که دو شبکه مرتبط با دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده است.

وزارت خرانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه‌ای را که از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ برای دور زدن و نقض تحریم‌های آمریکا استفاده و تلاش می‌کرد که فناوری و تجهیزات آمریکایی خریده و در اختیار دولت ایران و سپاه پاسداران قرار دهد، تحریم کرده است.

شبکه دیگر نیز آلیاژهای آلومینیوم برای مصارف برنامه هسته‌ای ایران را به شرکت‌های زیرنظر وزارت دفاع ایران تحویل می‌داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی گزارشی که در سایت رسمی خود منتشر کرده است، می‌گوید «یکی از شبکه‌ها که توسط حامد دهقان راه‌اندازی شده بود، با استفاده از شرکتی ثبت شده در هنگ‌کنگ میلیون‌ها دلار تجهیزات الکترونیکی و فناوری آمریکایی را برای تحویل به دولت ایران و سپاه خریداری کرده است».

شبکه دوم به رهبری سید حسین شریعت، انواع آلیاژهای آلومینیوم با کاربرد در صنایع هسته‌ای را برای شرکت‌های تحت کنترل وزارت دفاع و نیروهای نظامی ایران خریداری کرده است.

این گزارش از قول سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی، می‌افزاید دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای خنثی کردن «توطئه‌های پیچیده ایران به منظور دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی» را به کار می‌گیرد.