برای سلامتی خود هر هفته گوجه‌فرنگی بخورید

غذاهای گیاهی منابع خوبی از مواد مغذی سالم هستند. این غذاها شامل انواع مختلف فیبرهای خوراکی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و طیفی از «مواد مغذی گیاهی» هستند که گیاهان برای کمک به رشد یا محافظت از خود در برابر عوامل بیماری‌زا و آفت‌ها تولید می‌کنند.

ادامه ◄

فرزندان خانواده کم بضاعت سربازی می روند؛ خانواده های مرفه سربازی را می خرند

خرید دوره خدمت سربازی در ایران پس از سه سال توقف بار دیگر در حال برگشت به بودجه است، اما مصوبه تازه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نشانگر افزایش هزینه آن تا ۲۴۰۰ درصد نسبت به آخرین دوره فروش در بودجه ۱۳۹۷ است.

ادامه ◄

روایت مرکز آمار از رشد قیمت‌ها: مواد غذایی ۵۷ درصد گران شد

مرکز آمار ایران می‌گوید میانگین قیمت کالاها در دی ماه نسبت به یک ماه قبل ۲,۴ درصد افزایش یافته اما نرخ تورم سالانه یک واحد درصد کاهش یافته است. در بازار کاهش نرخ تورم برای مصرف‌کنندگان قابل لمس نیست.

ادامه ◄

تحولی که اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم ایجاد می‌کند

زمانی اینترنت به عنوان ابزاری برای توانمندسازی افراد، نویدبخش تحولات مثبت بود. با این وجود، اینترنت به ابزاری برای کنترل و سلطه‌گری بازیگران بد نیز تبدیل شد. امروز دولت‌ها و شرکت‌های مستبد در سراسر جهان افراد را ردیابی کرده و تحت نظر دارند.

ادامه ◄

بایدن: مصمم هستیم آمریکایی‌های زندانی را به خانه برگردانیم

جو بایدن در دومین سال گروگان گرفته شدن مارک فرریکس در افغانستان، از طالبان خواست این کهنه سرباز و همکار پروژه‌های عمرانی را آزاد کنند. او بر عزم جدی واشنتگن برای آزادی همه آمریکایی‌های زندانی در خارج کشور تاکید کرد.

ادامه ◄

دومین روز اعتصاب معلمان در شهرهای مختلف همزمان با برگزاری دستکم ۱۴ تجمع اعتراضی و اعتصاب دیگر

یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

ادامه ◄

واکنش‌ها به توییت رابرت مالی درباره حضور زنان ایرانی در ورزشگاه

صدها کاربر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به توییت رابرت مالی درباره اجازه حضور زنان در ورزشگاه آزادی اعتراض کردند. ایرانی‌ها به مالی یادآوری کردند ورود تماشاگران زن به ورزشگاه گزینشی بوده و خبرنگاران زن اجازه حضور نداشتند.

ادامه ◄

فرسودگی صنایع نفت و گاز؛ چرخه‌ی تولید زیان‌ در اقتصاد ایران

فرارسیدن زمستان در ایران بار دیگر با خبرهایی درباره کمبود گاز و همچنین کمبود برق و مشکلاتی در زندگی مردم و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی همراه شده است. با اینکه کشف میدان گازی چالوس در دریای مازندران، ایران را در صدر فهرست کشورهای دارای ذخایر گاز قرار داد اما همچنان دغدغه زمستان و هوای سرد و تأمین گاز مورد نیاز کشور وجود دارد.

ادامه ◄

فرناز کوه‌شکاف اسکیت‌باز سابق تیم ملی ایران: انتها برای من معنی ندارد

قرارمان در خیابانی بود که قریب به دو سال در آن زندگی کرده بودم. کافه رستورانی، در کنج یکی از خیابان‌های نسبتا دور افتاده از مرکز شهر که شنیده بودم، پاتوق خبرنگاران میانسال اتریشی و نزدیک به رسانه‌های سوسیال-دموکرات وین است.

ادامه ◄

قرارداد سه میلیارد دلاری دولت با برادران قاچاقچی به بهانه «خودکفایی برنج»!

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به ریاست سیدابراهیم رئیسی معروف به «قاضی مرگ» از امضای قراردادی با قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای «افزایش تولید برنج» خبر داده است

ادامه ◄