اکونومیست: وضع اقتصاد ایران «اسف‌بار» است

مجله اکونومیست، وضعیت اقتصاد ایران را «اسف‌بار» توصیف کرد و نوشت ریال ایران ۹۴ درصد کاهش را در طول یک دهه تجربه کرده است. این در حالی است که روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین، رسانه‌ها در ایران از افزایش قیمت دلار به مرز ۵۵ هزار تومان خبر دادند.

ادامه ◄

رجز‌خوانی وزارت کشور برای مقابله با زنان: از حجاب اجباری عقب‌نشینی نمی‌کنیم

وزارت کشور جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای برای بی‌حجابان خط‌ونشان کشید و اعلام کرد که هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته است و نخواهد گرفت و حجاب بی‌تردید به‌عنوان یک ضرورت شرعی، همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ادامه ◄

محرومیت ۷ استاد برجسته مجسمه‌سازی از تدریس در دانشگاه هنر تهران

در اعتراض‌های سراسری سال ۱۴۰۱، دانشگاه هنر تهران با هنرهای نمایشی و تصویری از خیزش مردمی حمایت می‌کرد. در جریان سرکوب اما بسیاری از دانشجویان و استادان این دانشگاه ممنوع‌الورود یا تعلیق شدند.

ادامه ◄

الناز رکابی ممنوع الخروج شد؛ فدراسیون کوهنوردی می‌گوید مشکل «اداری» است

به دنبال گزارش‌ها در خصوص جلوگیری از خروج الناز رکابی، قهرمان سنگنوردی،‌ رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران روز پنجشنبه ۱۰ فروردین تایید کرد که ماموران در فرودگاه مانع خروج او از کشور شدند.

ادامه ◄

دربارهء کاربرد تاکتیک «فعلاً و بعداً» در روند اتحاد

از قول آقای ابوالحسن بنی صدر نقل شده که، پس از پیروزی انقلاب و استقرار خمینی بعنوان رهبر بلامنازع آن، بنی صدر از خمینی پرسیده که «مگر شما در پاریس که بودیم وعدهء آزادی و جمهوری به سبک فرانسه نمی‌دادید؟ چطور شد که از آن حرف‌ها برگشته‌اید؟» و خمینی – مثل همان «هیچ»‌ی که در هواپیما تحویل قطب زاده داد – به بنی صدر گفته بود که در پاریس «خدعه» کرده است.

ادامه ◄

ژنرال ارشد آمریکایی: همکاری چین، روسیه و ایران در آینده مشکل‌ساز خواهد شد

ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز چهارشنبه نهم فروردین گفت، با افزایش همکاری بین ایران، روسیه و چین، این کشورها در سال‌های آینده برای ایالات متحده مشکل ساز خواهند شد.

ادامه ◄

حمايت “همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ايران” از تجمع ۱۲ فروردين در کلن

شماری از تشکل‌های دموکراتيک از کشورها و شهرهای مختلف اروپا با امضای “کميته کنشگران انقلاب زن، زنگی، آزادی” برای برگزاری تجمع بزرگ در شهر کلن در روز ۱۲ فروردين فراخوان داده‌اند.

ادامه ◄

تجمع کارگران هفت‌تپه در اعتراض به تعیین دستمزد ۵ میلیونی با وجود خط فقر ۲۰ میلیون تومانی

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز شنبه در پنجمین روز از سال نو در اعتراض به دستمزد تعیین‌شده از طرف شورای عالی کار، ضمن برگزاری تجمع، آن را «دستمزد ظالمانه» خواندند.

ادامه ◄

گذرنامه‌ ایرانی، مجوز عبور از مرز با اعمال شاقه

به نظر می‌رسد دولت جمهوری اسلامی در مورد برخورد با ایرانیان در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی هیچ‌گونه رایزنی یا مذاکره‌ی سودمندی انجام نداده است چون همچنان داشتن گذرنامه‌ی ایرانی می‌تواند به صورت بالقوه مجوزی برای محرومیت شهروندان از برخی شرایط معمول باشد.

ادامه ◄

بلینکن: از راه دیپلماسی به حمایت از مبارزه زنان در ایران ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی تازه مبارزه زنان در ایران و افغانستان برای برابری جنسیتی را ستود و اعلام کرد که ایالات متحده به پشتیبانی از این مبارزه، از طریق دیپلماسی، ادامه خواهد داد.

ادامه ◄

قیمت‌ها از آن‌ چه مردم می‌گویند تا روایت دولتی؛ بیداد گرانی

قیمت کالا و خدمات در ایران این روزها دو روایت دارد یک روایت دولتی و یک روایت مردمی؛ روایت دولتی می‌گوید تورم زیر ۵۰ درصد است و روایت مردمی از افزایش تا چندبرابری قیمت مایحتاج روزانه خبر می‌دهد و بیداد گرانی را به تصویر می‌کشد.

ادامه ◄