موساد هویت عامل طرح تروریستی قبرس را فاش کرد

سازمان اطلاعات و امنیت ویژهٔ اسرائیل (موساد) با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳، برخی جزئیات مربوط به خنثی کردن طرح تروریستی جمهوری اسلامی علیه شهروندهای اسرائیل در خاک قبرس را منتشر کرد.

ادامه ◄

وزیر دفاع اسرائیل: برتری هوایی اسرائیل می‌تواند رژیم ایران را هزاران کیلومتر به عقب بفرستد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که اسرائیل و نیروی هوایی آن ایران را مجبور می‌کنند که از جنگ در بیت‌المقدس، هزاران کیلومتر تا مرزهایش عقب‌نشینی کند.

ادامه ◄

به دنبال حمایت از مولوی عبدالحمید؛ دو شهروند در زاهدان بازداشت شدند

روز پنج شنبه هشتم تیرماه، عمران براهویی و علی احمد لجه ای، شهروندان ساکن زاهدان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت این شهروندان به دنبال برافراشتن یک بنر در حمایت از مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان صورت گرفته است.

ادامه ◄

دزدها و قاتل آزاد، معلم زندانی؛ اعتراض تشکل‌های فرهنگی به برخورد دوگانه

همزمان با صدور احکام زندان برای هشت تن از فعالان صنفی معلمان استان فارس، تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از برخورد دوگانه قوه قضائیه در قبال معلمان از یک سو و نزدیکان حکومت از سوی دیگر انتقاد کرد.

ادامه ◄

جاسوسی تیم زاکانی از مخالفان جمهوری اسلامی در خاک بلژیک

وزیر خارجه بلژیک که برای چهارمین بار مجبور شد درباره صدور ویزا به علیرضا زاکانی به نمایندگان این کشور توضیح دهد، اعلام کرد که از ایران خواسته درباره «جاسوسی» تیم همراه زاکانی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خاک بلژیک توضیح دهد.

ادامه ◄

اکسیوس: سالیوان نارضایتی آمریکا از نشت اطلاعات مذاکرات ایران را به اسرائیل اطلاع داد

اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود، نگرانی آمریکا درباره اینکه اسرائیل اطلاعات مذاکره غیرمستقیم با ایران را نشت می‌دهد، به او اعلام کرده است.

ادامه ◄

بعد از مسمومیت دختران دانش آموز، نوبت به مسمومیت الکلی رسید

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره افزایش آمار مسمومیت‌های الکلی هشدار دارد و گفت مصرف الکل در ایران حتی نسبت به کشورهایی که منع قانونی ندارند، بیشتر است. در هفته‌های اخیر دست‌کم ۲۹ نفر در استان‌های البرز، تهران و مازندران به دلیل مصرف متانول کشته و ۲۵۰ تن مسموم شده‌اند.

ادامه ◄

اتاق بازرگانی ایران: تورم خرداد بین ۴۰ تا ۵۴.۲ درصد بود

اتاق بازرگانی ایران نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خردادماه در ۲۶ استان ایران را بین ۴۰ تا ۵۴.۲ درصد اعلام کرد. بر اساس گزارش این اتاق، بالاترین نرخ تورم نقطه‌‌ای در این ماه در استان‌های یزد، کردستان و همدان ثبت شده است

ادامه ◄

رئیس سازمان زندان‌ها: اکبر طبری «با حکم محسنی اژه‌ای» آزاد شده است

رئیس سازمان زندان‌های رژیم ایران خبر آزادی اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه که به جرم فساد مالی سنگین به ۵۸ سال زندان محکوم شده بود، را تأیید کرد. به این ترتیب او پس از کمتر از سه سال از حبس رهایی یافته است.

ادامه ◄

پرونده قضایی علیه پدر و خواهر ابوالفضل آدینه‌زاده به اتهام «تبلیغ علیه نظام»

در ادامه فشار بر خانواده‌های دادخواه پدر و برادر ابوالفضل آدینه‌زاده از جانباختگان اعتراضات پاییز گذشته در پرونده‌ای قضایی به «تبلیغ علیه نظام» متهم شدند.

ادامه ◄

نرگس محمدی خطاب به پارلمان اروپا: «گذار از نظام، خواست مردم ایران است»

نرگس محمدی، زندانی سیاسی، در پیامی که روز دوشنبه ۵ تیر در پارلمان اروپا خوانده شد، ضمن درخواست از این پارلمان برای حمایت از نظراتش، «اصالت و مشخصه گذار از نظام» را «خواست و اراده مردم ایران» دانست

ادامه ◄

رئیس‌کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه «غیرقابل پذیرش بودن ایران هسته‌ای» را ارایه کرد

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه یک قطعنامه دوحزبی ارایه کرد که در آن سیاست آمریکا مبنی بر «غیر قابل پذیرش بودن ایران هسته‌ای» را اعلام می‌کند.

ادامه ◄