وزیر دفاع اسرائیل: برتری هوایی اسرائیل می‌تواند رژیم ایران را هزاران کیلومتر به عقب بفرستد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که اسرائیل و نیروی هوایی آن ایران را مجبور می‌کنند که از جنگ در بیت‌المقدس، هزاران کیلومتر تا مرزهایش عقب‌نشینی کند.

به گزارش اورشلیم پست، گالانت که در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران نیروی هوایی صحبت می‌کرد، گفت: «ما با تلاش‌های حکومت ایران برای اقدامات وحشیانه در منطقه کنار نمی‌آییم. ما علیه آن‌ها وارد عمل می‌شویم و آن‌ها را به سرزمین اصلی خود در هزاران کیلومتری شرق کشور اسرائیل بازمی‌گردانیم.»

وزیر دفاع اسرائیل اظهارات گذشته‌اش را که گفته بود همه گزینه‌ها روی میز است تا از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود، تکرار کرد. گالانت همچنین بر نقش جهانی جمهوری اسلامی در ترور تاکید کرد و به نشست اخیر رهبران ارشد حماس و رهبران تروریستی از سازمان‌های مختلف در ایران اشاره کرد. او این جلسه را «جلسه ترور در پایتخت ترور» خواند و آن را برای ایجاد وحشت علیه اسرائیل و کل جهان عنوان کرد.

به گزارش اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در همین مراسم اعلام کرد که اسرائیل از قاچاق تسلیحات در نزدیکی مرزهای ایران جلوگیری می‌کند.

نتانیاهو همچنین گفت که ارتش اسرائیل به ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و حتی اگر غرب یک توافق احتمالی جدید با تهران امضا کند، از اسرائیل دفاع می‌کند.

او فارغ‌التحصیلان جدید را «نگهبانان آسمان ما» نامید و گفت که اسرائیل «در کنار فناوری، دارای یک مزیت ذاتی است، اما فناوری به اهمیت بشریت پایان نمی‌دهد» و اشاره کرد که جنبه اصلی قدرت نیروی هوایی اسرائیل، کارکنان آن است.

ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، نیز در این مراسم گفت: «نیروی هوایی بخش بزرگی از قدرت ارتش اسرائیل است و ما را قادر می‌سازد تا حملات دقیق را با قدرت، انعطاف‌پذیری و اقدام قاطع انجام دهیم.»

حلوی گفت که دهه‌های آینده برای نیروی هوایی قابل‌پیش‌بینی نیست، اما «مطمئنا تهدیدات امنیتی برای اسرائیل وجود خواهد داشت که ما باید در برابر آن قوی بمانیم. اختلاف‌نظرهایی وجود خواهد داشت که نشانه یک جامعه سالم در اسرائیل است.»

او تاکید کرد که با وجود اختلافات داخلی، «ما همیشه از خود دفاع خواهیم کرد و ماموریت حفظ امنیت، باید بالاتر از هر یک از این اختلافات باشد».

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳