اختصاصی ایران‌اینترنشنال: افشای طرح سپاه برای سه ترور در اروپا توسط باندهای مواد مخدر

در خبری اختصاصی، منابع دیپلماتیک به ایران اینترنشنال گفته‌اند نیروی قدس سپاه پاسداران با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انجام سه ترور در ترکیه ، آلمان و فرانسه را داشته است.

ادامه ◄

تعهد بنیاد شهید ایران؛ ابتدا محور مقاومت، بعد ایران

سال ۲۰۰۷، وزارت خزانه‌داری آمریکا، بنیاد شهید ایران و شعبه‌های آن در فلسطین و لبنان را به عنوان بنیاد حامی سازمان‌های تروریستی معرفی کرد. توزیع پول توسط بنیاد شهید در حوزه محور مقاومت سال‌هاست که تحت عنوان کمک به خانواده کشته‌شدگان جنگ دنبال می‌شود و حالا بنیاد شهید بی‌‌پرواتر از قبل، به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌ خود تحت عنوان بنیاد شهید محور مقاومت است.

ادامه ◄

بیش از ۷۵ هزار امضا برای آزادی جمشید شارمهد

دختر جمشید شارمهد، شهروند ربوده‌شده آلمانی-ایرانی با انتشار کارزاری اینترنتی نسبت به در خطر بودن پدرش هشدار داد. تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر این نامه را امضا کرده و خواستار اقدام فوری نسبت به وضعیت این زندانی شدند.

ادامه ◄

زنان و رقص؛ جمع دو ممنوعه که حکومت ایران را برآشفته می‌کند

در برخی کشورها همچون ایران نه‌تنها رقص به‌عنوان هنری زیبا به رسمیت شناخته نمی‌شود بلکه نظام حاکم آن را جرم‌انگاری هم کرده است، مجازات رقص در ایران وقتی فرد یا افراد رقصنده زن باشند مضاعف نیز می‌شود.

ادامه ◄

بازداشت پنج عضو کانون معلمان یک روز پیش از تجمع سراسری، احضار «ده‌ها نفر»

یک روز پیش از برگزاری یکی دیگر از تجمعات سراسری معلمان معترض، ماموران امنیتی در تهران روز شنبه، دهم اردیبهشت، به خانه پنج معلم و عضو کانون صنفی معلمان یورش برده و دست‌کم چهار نفر از آنها را بازداشت کرده‌اند.

ادامه ◄

کانون نویسندگان ایران: محروم کردن زندانیان از درمان، جنایت است

۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۱، منابع آگاه از وخیمتر شدن حال بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، خبر دادند. موسیوند که از ۶ اردیبهشت ماه به بیمارستان طالقانی منتقل شده است، بیش از ۸ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد

ادامه ◄

بیانیه دیده‌بان حقوق بشر به‌مناسب روز جهانی کارگر

بیروت – (۲۹ آوریل ۲۰۲۲) دیده بان حقوق بشر و مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران امروز در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه) اعلام کردند که؛ کارگران ایرانی برای احقاق حقوقشان با چالش‌های اقتصادی و سیاسی فزاینده‌ای مواجه هستند.

ادامه ◄

درخواست بایدن از کنگره برای تصویب کمک ۳۳ میلیاردی به اوکراین

جو بایدن از کنگره آمریکا خواست با یک بسته مالی کمک‌های جدید به اوکراین به مبلغ ۳۳ میلیارد دلار موافقت کند. حدود دو سوم این مبلغ برای تقویت توان نظامی ارتش اوکراین برای مقابله با تجاوز نظامی روسیه در نظر گرفته شده است.

ادامه ◄

افزایش اعدام‌ها در ایران از زمان تصدی رئیسی: دست‌کم ۳۳۳ نفر در سال ۲۰۲۱ در ایران اعدام شده‌اند

سازمان حقوق بشر ایران در گزارش سالانه خود تأکید کرده است نه ‌تنها تعداد اعدام‌ها در سال مذاکرات سیاسی بین ایران و غرب (مذاکرات احیای برجام) بالا رفته بلکه تغییرات قانونی سال ۲۰۱۷ که برای کاهش تعداد اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر انجام شده بود، در عمل به عقب بازگشته است.

ادامه ◄

دادستانی سوئد برای حمید نوری تقاضای حبس ابد کرد؛هشدار وزارت خارجه سوئد در مورد سفر به ایران

دادستانی سوئد بعد از اعلام دفاعیه نهایی خود، برای حمید نوری تقاضای حبس ابد کرد. دادستانی گفت آقای نوری مطابق بند یک اتهامی باید به اشد مجازات برسد. او همچنین برای ادامه دادرسی در بازداشت خواهد ماند. آقای نوری به جنایت علیه بشریت و قتل متهم است.

ادامه ◄

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد/اعتصاب کارگران پروژه‌ای شرکت فراپتروسازان

پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از شهروندان در روستای سراوان شهرستان رشت، در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله و انباشت چندین ساله پسماند در مناطق جنگلی این روستا، دست به تجمع اعتراضی زدند.

ادامه ◄

یک تزریق شش ماهه، جایگزین قرص روزانه فشار خون می‌شود

پژوهشی جدید که توسط دانشگاه «کوئین مری» لندن انجام می‌شود، تعیین خواهد‌ کرد که آیا تزریق دو بار در سال قادر است فشار خون را به اندازه کافی در یک دوره طولانی کاهش دهد یا خیر. دانشمندان می‌گویند این اولین بار در جهان است که درمانی در این سطح برای فشار خون ارائه می‌شود.

ادامه ◄