اسکورت بمب‌افکن آمریکا توسط جنگنده‌های اسرائیلی؛ روزنامه‌های اسرائیل: این «تهدید آشکار» ایران است

ارتش اسرائیل اعلام کرد جت‌های جنگنده این کشور روز شنبه ۸ آبان یک بمب‌ا‌فکن آمریکایی در منطقه را که به سوی خلیج فارس پرواز می‌کرد، اسکورت کردند.

ادامه ◄

بیانیه احزاب و سازمان ها در مورد خیزش آبان ۱۳۹۸

خیزش آبان ۱۳۹۸ نقطه عطفی در مبارزات آزادی خواهانه ملت ایران و نشانه روشنی از گذر ایرانیان از جمهوری اسلامی و همچنین لکه ننگ ابدی در پرونده پربرگ و سیاه سرکوب و کشتار نظام دیکتاتوری اسلامی حاکم بر ایران بود.

ادامه ◄

گران کردن بنزین عملی‌ترین راه‌ حل بحران کسری بودجه برای دولت رئیسی است

اطلاعات رسمی موجود از بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای سال جاری حکایت دارد و حکومت فربه نمی‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. این موضوع در سال آینده نیز گریبان دولت رئیسی را خواهد گرفت.

ادامه ◄

بیانیه آمریکا و سه عضو اروپایی برجام: تسریع فعالیت های هسته ایران فقط توجیه نظامی دارد

رهبران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه پس از دیدار در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا، با صدور یک بیانیه مشترک، از تسریع فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شدت ابراز نگرانی کردند.

ادامه ◄

مولوی عبدالحمید: می‌خواهیم طالبان بازوی جمهوری اسلامی شود

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان، که پیش از این پیام تبریک او به طالبان به خاطر تصرف افغانستان جنجالی شد، در اظهارنظری تازه ابراز امیدواری کرده است که افغانستان در دوران طالبان «یک بازو برای جمهوری اسلامی و کشور‌های دیگر باشد».

ادامه ◄

اخراج سفرای لبنان از عربستان و بحرین

عربستان سعودی به دلیل اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن سفیرش در لبنان را فراخواند و به سفیر لبنان ۴۸ ساعت وقت داد ریاض را ترک کند. بحرین نیز از سفیر لبنان خواست خاک این کشور را ظرف دو روز ترک کند.

ادامه ◄

بلینکن: آمریکا از همه ابزارها برای جلوگیری از توسعه برنامه پهپادهای ایران استفاده می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه هفتم آبان در خصوص تحریم‌های تازه آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد در حوزه پهپاد نظامی ایران در بیانیه‌ای گفت، ایالات متحده از تمامی ابزارهای موجود برای جلوگیری و بازدارندگی از تامین مواد و فناوری مرتبط با این صنعت استفاده خواهد کرد.

ادامه ◄

خطیب‌زاده در واکنش به تحریم‌های آمریکا: دولت بایدن روش ترامپ را ادامه می‌دهد

ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چهار شهروند و دو شرکت ایرانی اعلام کرد “دولت بایدن روش ترامپ را ادامه می‌دهد”. تحریم‌های جدید آمریکا در آستانه دیدار بایدن با سران سه کشور اروپایی عضو برجام اعمال شده است.

ادامه ◄

نشست گروه ۲۰؛ تبعات اقتصادی شیوع کرونا و بحران قیمت انرژی در راس گفتگوهای رم

رهبران کشورهای عضو گروه بیست در حالی برای شرکت در اجلاس سران این گروه وارد رم، پایتخت ایتالیا شده‌اند که این نشست اولین اجلاس حضوری مهمترین قدرت‌های اقتصادی جهان از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود.

ادامه ◄

رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در دو نشست بین‌المللی راهی اروپا شد؛ گفت‌وگو با متحدان اروپایی درباره ایران در ایتالیا

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه ششم آبان برای شرکت در دو اجلاس سران گروه بیست در شهر رم ایتالیا و تغییرات اقلیمی در شهر گلاسکو در اسکاتلند، راهی اروپا شد.

ادامه ◄