دعوت برای یک خودکشی دسته‌جمعی در محرم

اسطوره آخرالزمانی جمهوری اسلامی چیزی بین دو نوع اسطوره پایان تاریخ مسیحی و پایان تاریخ نازیسم است. از یک طرف داعیه و خیال تسلط بر جهان را دارد و از طرف ديگر در مقابل یک ویروس سکولار به نام کرونا دعوت به یک خودکشی دسته‌ جمعی می‌کند.

ادامه ◄

دومین جلسه دادگاه “اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران در اتریش”، در شعبه ویژه ضدتروریسم کشور بلژیک برگزار شد

دومین جلسه دادگاه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی ساکن وین و مظنون به بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ به همراه سه متهم دیگر، در بلژیک برگزار شد

ادامه ◄

امتناع رژیم از ارائه امکانات برای کنترل شیوع کرونا در زندان‌ها

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی خبر داد که بر اساس «نامه‌های رسمی درز کرده» چند مقام ارشد در سازمان زندان‌ها، دولت ایران درخواست‌های مکرر این مقامات ارشد برای تأمین امکانات مورد نیاز به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و درمان زندانیان مبتلا شده را نادیده گرفته است.

ادامه ◄

۶۰ درصد جامعه زیر خط فقر مطلق

خرج زندگی در تیر ۹۹ براساس حداقل کالری موردنیاز برآورد شد. داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد خانوارهای کشور در ماه گذشته تورم ۴/ ۶ درصدی را تجربه کردند. همچنین دهک غیربرخوردار با ثبت تورم ۲۳/ ۷ درصدی، بالاترین تورم را پشت‌سر گذاشته است. از این رو نگرانی‌ها درخصوص معیشت خانوارها شدت گرفته است.

ادامه ◄

وضعیت جسمی و روحی کایلی مورـ گیلبرت ( پژوهش‌گر استرالیائی)در زندان قرچک بسیار وخیم است

در پی انتقال تادیبی کایلی مورـ گیلبرت، پژوهش‌گر بریتانیایی ـ استرالیایی از زندان اوین به بند مجرمان خطرناک زندان زنان قرچک ورامین، وضعیت جسمی و روحی وی امروز چهارشنبه بیست و نهم ژوئیه وخیم گزارش شده است

ادامه ◄

فیلم “خورشید” مجید مجیدی در بخش رقابتی جشنواره ونیز

فستیوال سینمایی ونیز فهرست فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش رقابتی این جشنواره را اعلام کرد. “خورشید”، آخرین ساخته مجید مجیدی، سینمای ایران را در این بخش در راه شکار شیر طلایی این جشنواره نمایندگی می‌کند.

ادامه ◄

پیرامون روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا

در نوامبر امسال که شهروندان آمریکا برای انتخابات عمومی کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند، در عمل به گزینش رئیس‌جمهور ایالات‌متحده رای نمی‌دهند بلکه به «الکتور یا گزینش‌گر» ایالت‌شان می‌گویند با کدام نامزد ریاست جمهوری موافق‌اند.

ادامه ◄

“جنگجویان اجاره ای”: دستگیری ۳۲ عضو یک شرکت نظامی خصوصی روسیه در بلاروس

خبرگزاری رسمی بلاروس روز چهارشنبه ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد) اعلام کرد که دولت این کشور شب گذشته ۳۲ فرد را که برای یک گروه نظامی خصوصی روسی کار می کردند در نزدیکی شهر مینسک، پایتخت، دستگیر کرده است.

ادامه ◄