هشدار فرمانده جدید ارتش بریتانیا: باید در سه سال آینده برای جنگ با «محور ناآرامی» شامل ایران آماده باشیم

سر رولی (رولاند) واکر، فرمانده جدید ارتش بریتانیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، کره شمالی و چین «محور ناآرامی» هستند گفت که ارتش بریتانیا باید در سه سال آینده برای جنگ با این محور آماده باشد.

به گزارش اسکای‌نیوز، سر رولی واکر با تاکید بر اینکه درگیری غیرقابل اجتناب نیست، پیش‌بینی کرد که ولادیمیر پوتین پس از جنگ اوکراین، چه روسیه برنده باشد و چه بازنده، بسیار خطرناک‌تر ظاهر خواهد شد و به دنبال انتقام‌جویی از کشورهایی مانند بریتانیا خواهد بود که از اوکراین حمایت کردند.

او در حاشیه کنفرانس نظامی به خبرنگاران گفت: زمانی که فکر می‌کنید روس‌ها عقب نشسته‌اند،‌ ناگهان غرش‌کنان برای انتقام‌گیری بازمی‌گردند.

واکر درباره احتمال حمله چین به تایوان، تمایل جمهوری اسلامی به تولید سلاح هسته‌ای و تهدید‌های ناشی از کره شمالی نیز هشدار داد.

فرمانده جدید ارتش بریتانیا گفت که ایران، چین و کره شمالی روابطی (شامل تبادل سلاح و تکنولوژی) با یکدیگر شکل داده‌اند که مشکلات ناشی از آن می‌تواند تا سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ نمایان شود.

او گفت به همین دلیل ممکن است تا آن زمان به مرحله‌ای برسیم که لازم باشد با این کشورها در انزوا برخورد کنیم. واکر تاکید کرد که بحران‌های خاص با قوانین سیستم محور قابل مدیریت است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۲۴ جولای ۲۰۲۴