دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه دوم مردادماه، جمعی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، مخابرات و صنایع فولاد در کرمانشاه و قائم شهر، شماری از حواله داران شرکت مدیران خودرو در تهران، گروهی از رانندگان تاکسی بیسیم در سراوان، جمعی از کارکنان پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام، گروهی از شهروندان در تهران، شماری از کارکنان شرکت مناطق نفت خیز در اهواز، گروهی از کارکنان پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه، شماری از مربیان پیش دبستانی در همدان، جمعی از ذینفعان تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان و تعدادی از کارگران کشت و صنعت مغان در پارس آباد تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین روز گذشته، شماری از دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز دست به تجمع زدند.

این کارکنان شرکت های نفت و گاز، خواهان تعیین سقف حقوق و جوابگویی مقامات مسئول شدند. آنها همچنین خواستار حذف مدیران نالایق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت معوقات آن، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز سه شنبه دوم مرداد ماه، شماری از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشور در کرمانشاه دست به تجمع زدند.

اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی حواله داران شرکت مدیران خودرو در تهران
به گزارش هرانا، امروز سه شنبه دوم مرداد ۱۴۰۳، شماری از حواله داران مدیران خودرو در مقابل ساختمان شورای رقابت در تهران دست به تجمع زدند.

به گفته شهروندان معترض، “متقاضیان، مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کرده‌اند اما مسئولان این شرکت قیمت محصولات خود را برخلاف قراردادهای منعقد، افزایش داده‌اند.”

طی روزهای گذشته نیز این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمعات زده بودند.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، شماری از کارگران شرکت پتروشیمی ارغوان گستر در مقابل استانداری ایلام تجمع کردند.

براساس این گزارش، این کارگران با حضور مقابل استانداری خواستار بازگشت به کار شدند.

این کارگران اعلام داشته اند که چند سال در بخش‌های اتصالات، نصب و تجهیزات شرکت پتروشیمی با مدارک مرتبط به صورت قراردادی مشغول به فعالیت بوده‌اند و اکنون خواستار بازگشت به کار هستند.

تجمع اعتراضی شهروندان در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، جمعی از شهروندان مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان نسبت به قطع درختان در پارک های تهران و از بین بردن فضاهای سبز اعتراض دارند.

تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی در همدان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، شماری از مربیان پیش دبستانی در همدان دست به تجمع زدند.

این مربیان خواستار تبدیل وضعیت خود و رسیدگی به مشکلات حداقل دستمزد و بیمه خود هستند.

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مغان در پارس آباد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، شماری از کارگران کشت و صنعت مغان در مقابل ساختمان اداره مرکزی این مجموعه واقع در پارس آباد دست به تجمع زدند.

این کارگران خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی و استخدامی خود هستند و نسبت به ناکارآمدی مدیران و عدم پاسخگویی مسئولین اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی ذینفعان تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، شماری از ذینفعان تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان، مقابل ساختمان دادگستری این شهر دست به تجمع زدند.

این شهروندان نسبت به بلاتکلیفی حدود بیست و پنج ساله خود در خصوص زمین های فاز ۱ علوم پزشکی زنجان اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در قائم شهر
امروز سه شنبه دوم مرداد ماه، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان‌ صندوق بازنشستگی قائم شهر دست به تجمع زدند.

مهم‌ترین خواسته‌ بازنشستگان صنعت فولاد اصلاح همسان‌ سازی حقوق در راستای اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد، اجرای آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید و سایر مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد است. همچنین، این بازنشستگان از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستند به مطالبات آنها در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌ها و برآورده شدن سایر مطالبات صنفی پاسخ دهند.

تجمع اعتراضی دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌ پزشکی در شیراز
به گزارش هرانا، روز گذشته دوشنبه یکم مرداد ماه، شماری از دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این دانشجویان دلیل اعتراض خود را سوءاستفاده دانشگاه برای استفاده از دانشجویان به عنوان نیروی کار ارزان و کاهش کیفیت آموزش بالینی اعلام کردند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی بیسیم در سراوان
به گزارش صدای آمریکا، شماری از رانندگان تاکسی بیسیم در سراوان دست به تجمع زدند.

این رانندگان نسبت به بیکاری خود و عدم رسیدگی مدیران دفتر این شرکت به وضعیت و خواسته های آنها، مقابل این شرکت تجمع کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۴ جولای ۲۰۲۴