محمود عاشوری از خبرگاه

ققنوس سیاسی ما در آتش و خاکستر آينده را می سازد

این حکومت با تمام وجود، و با دادن هر گونه هزینه، و انجام هر ترفندی سعی در نگه داشتن قدرت دارد و در اين راستا به هیچ پرنسیپ انسانی و میهنی و فرهنگی و زیست محیطی پایبند نیست. نقش رژیم در تحمیل مقام رده ۱۱۷ در جدول بيت المللی خوشبختی بر مملکت ما مشخص است، اما نقش مردم ما چی؟ آنها چرا دست روی دست گذاشته اند و کاری نمی کنند؟ چرا در خوابند؟ آیا آنها در خوابند؟ آیا براستی آنها در خوابند؟ من می گویم مردم ما در این ۴۰ سال هیچ وقت در خواب نبوده اند!

ادامه ◄

شکرگزاری آخوند مصباح یزدی از کشورداری بی عیب و نقص رهبر

آخوند مصباح میگوید که خامنه ای رهبر حکومت اسلامی در مدت ۳۰ سال زمامداری اش حتی یک نمونه از اشتباه نداشته است. به عقیده مصباح زمامداری خامنه ای بزرگترین نعمتی است که شامل حال ملت ایران شده است، البته این روز ها مردم ابعاد این نعمت بزرگ را لحظه به لحظه با همه وجود خود لمس میکنند.

ادامه ◄
میلاد آقایی

آب و هوا؛ بهسازی یا مهار

زنجیره‌ای بودن آشفتگی‌ها و سراسیمگی از انبوه خبرهای سیل از شمال تا جنوب کشور، دست‌مایه‌ی يافتن منطقی عوامل و فراگیر شدن دوباره‌ی «نگره‌ء زدوبند» (يا «تئوری توطئه) برای دستکاری خرابکارانه در آب و هوا شده است.

ادامه ◄

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آسیب به کشاورزی

تاکنون ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است. سیل اخیر به بخش کشاورزی ۹ استان کشور شامل گلستان، مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان آسیب وارد کرده است.

ادامه ◄

ناکامی ده نمکی در اکران نوروزی سینماهای سراسر کشور

فیلم «زندانی‌ها» ساخته ده نمکی در این هفته ۸۴۹ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان فروش داشته که در مقایسه با فروش صدرنشینان بسیار ناچیز است، در قیاس با فروش هفته نخست «زندانی‌ها» که ۲۴۸ میلیون تومان بوده است، این هفته «زندانی‌ها» تنها ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر فروخته است که قابل توجه نیست.

ادامه ◄

هدیهء الهی بود یا هدیهء مسئولین؟

اين مصائب و حوادث يک بُعد برجستهء ديگر هم دارد: اکنون بر ملت ايران کاملاً واضح شده است که چرا اين حکومت از سکولاریزم می ترسد و از واژهء سکولاریزم نفرت دارد. و می داند که علت چنين نفرتی آن است که در يک حکومت سکولار دیگر ترفند چشم بندی به نام مذهب وجود ندارند که بتوان به مدد آن چشم مردم را بست و کشور را به دست حوادث ويرانگر سپرد و خود غارتگری ها را ادامه داد.

ادامه ◄

افزایش بی‌سابقه سطح آب دریاها

متخصصان اقلیمی سازمان ملل هشدار داده‌اند که بر اثر گرمایش زمین، سطح آب دریاهای آزاد به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. این پدیده همچون بسیاری دیگر از جلوه‌های تغییرات اقلیمی با عاملیت انسانی، پیش‌بینی شده بود.

ادامه ◄

پذیرایی هموطنان یهودی شیراز از سیل زدگان

هموطنان یهودی. که همچون دیگر اقلیت های مذهبی در این چهل سال گذشته بیشترین شکنجه و آزار را هم از مسئولین حکومتی و هم از برخی از مردمان نادان دیده اند، از اولین روزهای سیل درهای سالن اجتماعات خود را به روی سیل زدگان باز گذاشتند.

ادامه ◄
وزارت اطلاعات روضه خوان های ایران

سلطان سیل

نظام عدالت گستر اسلامی سال گذشته با هشیاری و ذکاوتی وصف ناپذیر عوامل اصلی اخلال‌گر در بازار را شناسایی و مجازات کرد تا بدین سان اقتصاد شکوفای اسلامی همچنان بالنده بر رفاه عمومی و عزت کشور بیافزاید.

ادامه ◄

يک «گل» به نفع رژيم؟

اگرچه رژیم اسلامی، در اخبار و گزارشات صوری خود، مصرف مخدرها را منفور و خانمان سوز می خواند اما، با پیدایش و گسترش مصرف «گل» در میان جوانان، بی تردید از این موضوع خشنود است که در راستای ایجاد بی تفاوتی مفید در جوانان در زمینه های سیاسی، اندکی از بار زحمات اش در پخش «شیشه» یا متامفتامین کاهش یافته و «خودکفایی جوانان!»، به ویژه دانشجویان، در زمینه ی کاشت و داشت و برداشت «گل» به میزان رضایتبخشی از تثبیت رسیده است.

ادامه ◄

اقدامات جدید آمریکا علیه حکومت اسلامی

برایان هوک مسئول ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در روز های اخیر در گفتگو هایی از اقدامات جدید دولت آمریکا علیه حکومت اسلامی خبر داد. به گفته برایان هوک دیگر به هیچ کشوری معافیت از تحریم های اعمال شده علیه حکومت اسلامی داده نخواهد شد. آقای هوک همچنین در مورد درخواست هایی برای برای لغو روادید افراد خانواده مقامات حکومت اسلامی که در آمریکا زندگی و یا رفت و آمد میکنند افزود که برای تنبیه حکومت اسلامی بخاطر اقداماتش، دولت آمریکا در حال بررسی مقررات صدور روادید در مورد خانواده مقامات حکومت اسلامی است. همچنین وزارت خزانه داری آمریکا ۲۵ نهاد و شخص را یه فهرست تحریم شدگان افزوده است. به عقیده وزارت خزانه داری این اشخاص و نهاد ها در زمینه انتقال پول برای سپاه پاسداران حکومت اسلامی فعالیت داشته اند.

ادامه ◄

پیامد مدیریت جهادی!

یکی از ویژگی‌های مهم یک دستگاه مدیریتی کارآمد، آینده ‌نگری است. یک مدیر آینده‌نگر نظر به توقعی که از نتیجه‌ اعمال مدیریتش دارد، نخست کارها را اولویت بندی و سپس برنامه‌ریزی کرده و آنگاه نتايج را اجرا می‌کند. در تمام این مراحل، یک مدیر باید به بهره‌وری، کارآیی، اثربخشی، تأثیر(بر دیگران)، ضرورت حفظ دگرگونی و مانند اینها توجه ویژه داشته باشد که همهء اينها با آینده‌نگری ممکن می‌شود. زمانی که راجع به مدیریت در سطح یک کشور سخن گفته می‌شود، به لحاظ بسیاریِ پیچیدگی‌ها که با افزایش جزئیات کارها بوجود می‌آید، موفقیت تنها بر پایه آینده‌نگری علمی امکان پذیر است. کشور و ملت ارجمند ایران در روزهای گذشته هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخته‌اند ک تنها بیک دلیل: مدیریت ناکارآمد، غیرعلمی و قرون وسطایی حکومت اسلامی. آنچه امروز به نام سیل و بلای طبیعی آسیب‌های بسیاری به شهرها و روستاهای ایران، از شمال در آق‌قلا و گرگان، مناطق غربی در لرستان و[…]

ادامه ◄

اعلامیه حزب سکولار دموکرات ایرانیان در مورد سیل ویرانگر

چهل سال است که سیل ویرانگر حکومت اسلامی به تخریب ایران نشسته است هموطنان ستمديدهء ما، بدینوسیله با ابراز همدردی با شما هموطنان آسیب دیده از بارش بارانی که در فرهنگ ما «نعمت» خوانده شده و، به دلیل حاکمیت لشکری دزد و خطرناک، به ابزار تخریب بخشی از کشور و کشتار ایرانیان تبدیل شده است، تاثر عمیق خود را از بروز اين حادثه که ديگر آسمانی نيست ابراز می داریم. بارانی که چکه هایش می توانست نوید بهار باشد، و سرچشمهء آبادانی، این بار بخاطر سلطهء حکومتی که اجزایش تاکنون، جز دزدی و ثروت اندوزی، جنگ افروزی و تخریب و سرکوب ملت، هنری از خود نشان نداده است، به نکبتی رگباروار تبدیل شده و بخش‌هائی از کشور و مردم ما را زیر تیغ خود گرفته است. به اين مختصر گويا، در خبری که از شيراز بدست ما رسیده است، توجه کنيم: «دلیل سیلاب ناگهانی سرریز آبزنگی». مسیر سیلاب، به علت[…]

ادامه ◄