زلنسکی: جنگ بتدریج به خاک روسیه کشیده می‌شود

ولودمیر زلنسکی می‌گوید جنگ «بتدریج به خاک روسیه و مراکز نمادین این کشور» کشیده شده است. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین هشدار داد روسیه در پاییز مثل سال گذشته حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سر خواهد گرفت.

ادامه ◄

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس: افزایش شمار «کودکان کار» به ۱۵ درصد جمعیت کودکان ایران

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران در گزارشی اعلام کرد که شمار کودکان کار در ایران به ۱۵ درصد کل جمعیت کودکان کشور افزایش یافته است. این مرکز، افزایش کودکان کار را ناشی از «فقر خانوارها» و «عدم ضمانت اجرایی قوانین» دانست و افزود که «ضعف در نظارت بر کارگاه‌ها و مشاغل»، علاوه بر افزایش شمار کودکان کار، به ابعاد گسترده «سوءاستفاده جنسی» و «بهره‌کشی» از کودکان کار دامن زده است.

ادامه ◄

دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه هشتم مردادماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش، شوشتر، کرمانشاه و رشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ادامه ◄

بیانیه انجمن آزاداندیش: اسم رمز سرکوب دانشگاه؛ طرد فعالین، حذف نهادها

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر لغو مجوز انجمن آزاداندیش علامه از سوی دانشگاه علامه صادر شد. خبری که در ظاهر مبنای حقوقی و اساسنامه‌ای دارد اما در حقیقت به دنبال سیاست تداوم سرکوب دانشگاه و نتیجه سال‌ها کین توزی و سرسپردگی مسئولان دانشگاه در قبال تشکل‌های دانشجویی است.

ادامه ◄

جایزه بین‌الملل باشگاه ملی مطبوعات آمریکا به نیلوفر حامدی و الهه محمدی تعلق گرفت

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار زندانی در ایران برنده «جایزه آزادی» سال ۲۰۲۳ باشگاه ملی مطبوعات آمریکا به نام «جان ابوشن» شدند که شاخص‌ترین جایزه این نهاد خبرنگاری و مطبوعات در آمریکاست.

ادامه ◄

شبیه‌سازی جنگ احتمالی ایران و اسرائیل در موسسه مطالعات امنیت ملی تل‌آویو

اسرائیل این روزها درگیر یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های سیاسی داخلی خود است، اما تحلیلگران این کشور خوب می‌دانند که بحران‌های خارجی نیز همچنان آن‌ را تهدید می‌کنند. مهم‌ترین این بحران‌ها رشد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

ادامه ◄

افزایش انتقادها از لایحه «حجاب و عفاف»؛ از «قانون متروک» تا «سنگ بزرگ»

انتشار جزئیات لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» که در قوه قضائیه تهیه و به دولت و مجلس ارائه شد، حالا از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گذر کرده و خروجی آن، موجی از انتقادها را در میان حقوق‌دانان و فعالان سیاسی و اجتماعی در پی داشته است.

ادامه ◄

اجاره‌نشین‌ها؛ مستاجران به دنبال کانتینر!

کمتر کسی را در شهرهای ایران پیدا کنید که این روزها، دغدغه مسکن نداشته باشد. هزینه‌ اجاره مسکن در کشور، به ویژه در تهران به قدری افزایش یافته که تعدادی از شهروندان را به کوچک‌تر کردن خانه‌شان و یا مهاجرت به شهرهای حاشیه‌ای محل زندگی‌شان وادار کرده است.

ادامه ◄

گواردیولا: لیگ عربستان بازار نقل و انتقال فوتبال را کاملا تغییر داد

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی گفت که لیگ حرفه‌ای عربستان «بازار را کاملا تغییر داده است» و او انتظار دارد بازیکنان مهم بیشتری به این لیگ بروند. به نظر می‌رسد عربستان سعودی در تلاش برای «ایجاد یک لیگ قوی» بازار نقل و انتقالات فوتبال را تغییر داده است.

ادامه ◄

واکنش حکومت به نوحه‌های اعتراضی؛ بخشی از نوحه‌خوان‌ها و سینه‌زن‌ها «دشمن شاد کن» شده‌اند

گسترش نوحه‌های انتقادی اعتراضی و تغییرات در مراسم محرم امسال، به ویژه آثار اعتراضات زن، زندگی، آزادی بر این مراسم، برخی مقام‌های جمهوری اسلامی را به واکنش واداشته است.

ادامه ◄

فقر و ناامیدی در ایران؛ خودکشی و جان باختن یک کارگر پس از اخراج

یک کارگر پتروشیمی شهرستان چوار با هویت حیدر حسنی، متاهل و دارای دو فرزند به دنبال اخراج از کار توسط حراست این مجتمع، با حلق‌آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

ادامه ◄