دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه هشتم مردادماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش، شوشتر، کرمانشاه و رشت دست به تجمع زدند. همچنین جمعی از بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای تهران و اصفهان، گروهی از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز گچساران مقابل ساختمان مرکزی این شرکت و شماری از پرستاران بیمارستان “امام خمینی” در تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این بازنشستگان، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در اصفهان و تهران
به گزارش شورای بازنشستگان کشور، امروز یکشنبه هشتم مردادماه، شماری از بازنشستگان فولاد اصفهان و تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی این بازنشستگان به طور جداگانه در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و مقابل ساختمان مرکزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه هشتم مردادماه، گروهی از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز گچساران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت در گچساران دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارکنان در اعتراض به “زمانبر شدن اجرای ماده ۱۰ برای گروه‌های مختلف شاغل در صنعت نفت، عدم بهره‌مندی جمعی از پرسنل بخصوص نیروهای استخدامی ۹۳ و پرسنل دیپلم و فوق دیپلم، اعتراض به سطح مالیات‌ها و سقف حقوق” صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان “امام خمینی” تهران
به گزارش ایلنا، امروز هشتم مردادماه، جمعی از پرستاران بیمارستان “امام خمینی” تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از پرستاران حاضر در این تجمع آمده است: “ما خواستار اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری هستیم. تعرفه‌گذاری اجرا شده بسیار ناعادلانه است. ضمن اینکه درخواست داریم معوقات ما فوری پرداخت شود.”

همچنین اجرای فوق‌العاده خاص کادر درمان و پرداخت مزایای آن، یکی دیگر از خواسته‌های این پرستاران است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳۱ جولای ۲۰۲۳