حمله ائتلاف سعودی به مواضع حوثی‌ها و سایت مخفی سپاه پاسداران در یمن

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی از حملات هوایی خود به مواضع حوثی‌ها در صنعا خبر داد. رویترز نوشته که از جمله این اهداف یک سایت “مخفی” متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده است.

ادامه ◄

وزارت خارجه آمریکا: «غنی‌سازی ۹۰ درصدی» توسط حکومت ایران «اقدامی تحریک‌آمیز» است

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های مربوط به افزایش سطح غنی‌سازی توسط جمهوری اسلامی ایران، ادامه اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای ایران را «غیرسازنده» خواند.

ادامه ◄

ابوالفضل قدیانی خامنه‌ای را مسئول فاجعه اصفهان دانست

رئیس قوه قضائیه معترضان اصفهان و چهارمحال بختیاری را مردمی “فریب‌خورده” خواند که تحت تأثیر “تحرکات دشمن” هستند. ابوالفضل قدیانی اما می‌گوید “مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای” مسئول سرکوب خونین متحصنین زاینده‌رود است.

ادامه ◄

فراخوان صد ورزشکار ایرانی به جامعه بن‌المللی؛ پرونده اعدام‌های ۶۷ را به شورای امنیت ببرید

همزمان با برگزاری دادگاه حمید نوری، متهم به مشارکت در اعدام‌های تابستان ۶۷، بیش از صد ورزشکار ایرانی در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در این ارتباط خواستار حسابرسی از آیت‌الله علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی شدند.

ادامه ◄

همزمان با مذاکرات وین، وزیر خارجه اسرائیل راهی اروپا شد

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز یکشنبه راهی اروپا شد تا درست همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۴+۱ در وین با کشورهایی اروپایی رایزنی کند. آقای لاپید در این سفر به پاریس و لندن خواهد رفت تا با مقامات دو کشور کلیدی حاضر در مذاکرات وین دیدار کند.

ادامه ◄

دومین تجمع خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی

یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰، هم‌زمان با دومین جلسه دادگاه رسیدگی به سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی در دادگاه نظامی در تهران، خانواده‌های جان‌باختگان این هواپیما، برای دومین‌بار در برابر دادگاه محل برگزاری تجمع کردند و شعار دادند.

ادامه ◄

افزایش سرقت دریچه‌های فاضلاب در ایران

یک پدیده تازه در تهران و چند شهر دیگر ایران موجب اعتراض مدیران آب و فاضلاب شده است. آن‌ها می‌گویند دریچه‌های چدنی شبکه فاضلاب شهری به سرقت می‌رود. در تهران یک مقام مسئول گفته که سالانه چند هزار دریچه سرقت می‌شود.

ادامه ◄

شیوع سریع «امیکرون» در جهان؛ سیزده مورد از گونه جدید ویروس کرونا در هلند شناسایی شد

گونه جدید ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است و در روز یکشنبه ۷ آذر، ۱۳ مورد در هلند، و دو مورد جدا در دانمارک و استرالیا پیدا شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها با اعمال محدودیت‌های مسافرتی در تلاش هستند که راه را به روی این ویروس جهش یافته جدید مسدود کنند.

ادامه ◄

تداوم اعتراضات پراکنده و حضور پررنگ نیروهای امنیتی در اصفهان

در شرایطی که گفته می‌شود با سرکوب گسترده تجمع مسالمت‌آمیز کشاورزان و شهروندان اصفهان اینترنت این شهر با اخلال مواجه شده است، چندین تصویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی ​از تداوم پراکنده اعتراضات و حضور پررنگ نیروهای امنیتی در این شهر حکایت دارد.

ادامه ◄

امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان

قرارداد سه جانبه سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق خاک ایران در حضور روسای‌جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست اکو در ترکمنستان به امضا رسید.

ادامه ◄

زاینده‌رود تا ۵ سال دیگر احیا نمی‌شود

«اسفندیار امینی» دبیر اجرائی نظام صنفی کشاورزان اصفهان پس از ۲۰ روز سکوت خبری در گفت‌وگویی با «شرق» جزئیاتی تازه از شرایط روزهای گذشته و جلسات مختلف نمایندگان کشاورزان با مسئولان مطرح و در نهایت هم تحلیلی از وضعیت کنونی و شرایط این‌روزها ارائه می‌کند.

ادامه ◄

فریدون عباسی: فخری‌زاده سیستم سلاح هسته‌ای را ایجاد کرده بود

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی می‌گوید چون فخری‌زاده سیستم دست‌یابی به بمب اتمی را ایجاد کرد اسرائیل به او حساس بود. عباسی این سخنان را در نخستین سالروز ترور فخری‌زاده که ایران اسرائیل را مسئول آن معرفی می‌کند عنوان کرد.

ادامه ◄

آمریکا: اگر ایران از مذاکرات برای توسعه برنامه اتمی خود استفاده کند، فشار را تشدید می‌کنیم

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفته است اگر ایران بخواهد از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام به‌عنوان پوشش و بهانه‌ای برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، ایالات متحده و متحدان آن نیز فشار بر تهران را تشدید خواهند کرد.

ادامه ◄

نگرانی آمریکا از سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌جو در اصفهان

به گزارش صدای آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با انتشار توییتی ضمن ابراز «نگرانی عمیق بابت سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌جو در اصفهان» نوشت: «مردم ایران حق دارند ناامیدی‌شان را بیان کنند و دولت‌شان را پاسخگو بدانند.»

ادامه ◄