محمد امامی به حبس و شلاق محکوم شد

محمد امامی، شهروند ساکن تبریز، توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو تبریز به تحمل ۱۶ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد. بر اساس رای دادگاه، اجرای حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این حکم که از سوی شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو تبریز صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای امامی از بابت اتهام “تمرد به مأمور دولت” به ۸ ماه حبس، از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به ۸ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق و از بابت اتهام “ایراد ضرب و‌جرح عمدی در خصوص شکایت مامور نیروی انتظامی” به پرداخت دیه محکوم شده است. بر اساس رای دادگاه، اجرای حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

این شهروند در تاریخ ۲ مردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. وی نهایتا یک هقته پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۳۰ نوامبر ۲۰۲۱