جو بایدن ارسال جنگنده‌ اف‌۱۶ به اوکراین را رد کرد

در حالی که کی‌یف لیست تسلیحات مورد نیاز خود را گسترش می‌دهد تا بتواند نیروهای روسیه را از سرزمین‌های اشغالی بیرون کند، جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده گفت که این کشور جت‌های جنگنده اف‌۱۶ را در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

ادامه ◄

اسرائیل و آمریکا: با تمام قوا در برابر «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» ایران ایستاده‌ایم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به خاورمیانه با مقام‌های اسرائیلی درباره «خطر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» ایران گفتگو کرده و گفته آمریکا بر سر تعهد خود در دفاع از امنیت اسرائیل ایستاده است.

ادامه ◄

جشن سده با چاشنی انقلاب؛ اعتراض‌های خیابانی در سنندج از سر گرفته شد

ساکنان شهرهای مختلف ایران شامگاه دوشنبه دهم بهمن ماه با روشن کردن آتش و شعار دادن علیه جمهوری اسلامی جشن باستانی سده را به‌صورت نمادین و در ادامه راه خیزش سراسری برگزار کردند.

ادامه ◄

اتصال سیستم بانکی ایران و روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب

یک مقام ارشد ایرانی روز دوشنبه، ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه)، گفت تهران و روسیه به‌رغم تحریم‌های غرب، سیستم‌های ارتباط بین‌بانکی و نقل و انتقالات خود را برای کمک به تقویت تجارت و تراکنش‌های مالی، به هم متصل کردند.

ادامه ◄

حمله با ماشین آبپاش به مردم همراه با سرما، کمبود چادر و موادغذایی در خوی

با گذشت دو روز از زمین‌‌لرزه در خوی گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از مردم این شهر در سرمای منفی سه درجه سانتیگراد آذربایجان غربی به لوازم ضروری از جمله غذا، چادر، لباس گرم و پتو دسترسی ندارند.

ادامه ◄

اتهام «محاربه» برای سه شهروند در مشهد به دلیل از کار انداختن دوربین مداربسته!

بابک زرین، مجید خوش‌نظر و فرزندش امیررضا خوش‌نظر معترضان بازداشتی در مشهد، توسط شعبه ۹۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب این شهر به ریاست علی سلیمانی مارشگ به دلیل «از کار انداختن دوربین‌های مداربسته» به «محاربه» متهم شدند. اتهامی که می‌تواند به صدور حکم اعدام علیه آنها منتهی شود.

ادامه ◄

مولدسازی اموال دولت: حراج دولتی برای پر کردن خزانه و تسویه حساب با طلبکاران

شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با دستور و تایید خامنه‌ای یک هیئت ویژه برای فروش اموال مازاد دولت تشکیل داده است. این هیئت قرار است چه کند و هدف از تشکیل آن چیست؟

ادامه ◄

حمله شبانه به کاروان‌ کامیون‌های منسوب به سپاه در سوریه؛ «کشته‌شدگان سوری نیستند»

یک سازمان غیردولتی سوری اعلام کرد که هواپیماهای ناشناس یکشنبه شب یک کاروان از کامیون‌های حمل تسلیحات نظامی ایرانی را در شرق سوریه هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند. این کامیون‌ها بعد از عبور که از مرز عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حملات قربانیانی هم به همراه داشته است.

ادامه ◄

بلینکن: تغییر حکومت را به مردم ایران واگذار می‌کنیم

نتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پس از ورود به قاهره، پایتخت مصر، در اظهاراتی به موضوع ایران پرداخت. او در گفت‌وگو با تلویزیون «العربیه» گفت: «ایران پیشنهاد بازگشت به برجام را رد کرده است. [با این‌حال] ما هنوز باور داریم که دیپلماسی موثرترین راه برخورد با ایران هسته‌ای است.»

ادامه ◄

مدیر دیپلماسی دیجیتال اسرائیل: با تولید محتوا به زبان فارسی آماده «توافق کورش» می‌شویم

دیوید سارانگا، مدیر دفتر دیپلماسی دیجیتال وزارت خارجه اسرائیل،‌ در مقاله‌ای که روز شنبه، هشتم بهمن‌ماه، در روزنامه «نیویورک‌پست» آمریکا منتشر شد، از تجربه موفق این وزارتخانه در تولید محتوا به زبان فارسی خبر داد. او گفت در سال گذشته چهارصد و پنجاه میلیون بار با محتوایی که وزارت خارجه اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی به زبان فارسی تولید کرده است، تعامل انجام شده و از این میان، ۹۳درصد واکنش‌ها ازسوی کاربران در ایران بوده است. 

ادامه ◄

خروج بیش از دو هزار میلیارد تومان از بازار بورس ساعاتی پس از انفجار در تأسیسات استراتژیک جمهوری اسلامی

بازار بورس و سرمایه در ایران که همچنان هفته‌های بحرانی را پشت سر می‌گذارد، با حملات ایذایی و چند رشته انفجار در تأسیسات استراتژیک در چند شهر با شوک بزرگ روبرو شده است. مقامات ارشد نظام بار دیگر تأکید کردند که یک «جنگ ترکیبی» علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده است.

ادامه ◄

طرح پرحاشیه مجلس برای ایجاد محدودیت در «آزادی بیان» به هیات رئیسه ارسال شد

. طرحی با عنوان «مجازات اظهارنظرهای غیرکارشناسی» که به امضای ۲۴ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است و در صورت تصویب اظهارنظر افراد پیش از موضع‌گیری «مقامات رسمی» را جرم‌انگاری می‌کند.

ادامه ◄

بعد از حمله پهبادی به مهمات سازی اصفهان، اخبار تاییدنشده از وقوع انفجار در چند شهر دیگر ایران

هم‌زمان با حملات پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، خبرهای تاییدنشده دیگری نیز از شنیدن صدای انفجار در شهرهای مختلف منتشر شده است.

ادامه ◄