جمهوری اسلامی و انتخابات آمریکا: از چشم امید تا حمله سایبری

چهار روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است. ایرانیان ــ چه مقام‌های حکومتی، چه مردم عادی ــ در دوره‌های گذشته انتخابات نیز عادت داشتند نتایج را دنبال کنند، چرا که سیاست خارجه جمهوری اسلامی در قبال ایالات متحده تأثیر بسیار زیادی بر سیاست داخلی و وضعیت اقتصادی داشته است. به علاوه، از کودتای ۲۸ مرداد به این سو، وسواس تاریخی سروکله‌زدن با سیاست آمریکا از بین نرفته است. این‌بار اما انتخابات آمریکا بیش از همیشه توجه ایران را به خود جلب کرده. وضعیت اقتصادی در ایران بحرانی است.

ادامه ◄

نهادهای امنیتی آمریکا: ایمیل‌های تهدیدآمیز کار هکرهای رژیم ایران است

مقامات پلیس فدرال، اف بی ای، و وزارت امنیت میهن آمریکا جمعه ۹ آبان در بیانیه مشترکی اعلام کردند، هکرهای رژیم ایران عامل موجی از ایمیل‌های تهدید آمیز برای هزاران آمریکایی هستند و آنها همچنین موفق شدند که به داده‌های اطلاعاتی رای دهندگان دسترسی پیدا کنند.

ادامه ◄

العربیه: ایران رهبر گروه النضال اهواز را در ترکیه ربود

شبکه العربیه می‌گوید «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» روز جمعه ۹ آبان اعلام کرده است که رژیم اسلامی حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود» رهبر پیشین این گروه را در ترکیه ربوده است

ادامه ◄

رای الکترال به زبان ساده

هر چهار سال یک بار اولین سه‌شنبه ماه نوامبر، آمریکایی‌ها رییس جمهوری آمریکا را انتخاب می‌کنند. آرای عمومی، «الکتورها» (گزینش‌گران) را مشخص می‌کند، و رئیس جمهور به طور رسمی از طریق آرای الکترال (الکترال کالج، انجمن گزینش‌گر) انتخاب می‌شود.

ادامه ◄

توصیه به مصرف مکمل‌های ویتامینی برای مقابله با مشکلات تنفسی کرونا

براساس یک مطالعه جدید، مصرف ویتامین‌های آ ،دی و ای موجب تخفیف مشکلات تنفسی می‌شود. با انتشار این گزارش نویسندگان آن خواستار تحقیقات بیشتر در مورد اثر تغذیه در مقابله ویروس کرونا شده‌اند.

ادامه ◄

بحران قره‌باغ؛ ایروان و باکو در ژنو متعهد شدند مناطق مسکونی را هدف قرار ندهند

ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه ۳۰ اکتبر (۹ آبان) پس از یک روز گفتگو در شهر ژنو سوئیس متعهد شدند که از گلوله‌باران مناطق مسکونی در جنگ بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ خودداری کنند.

ادامه ◄

مجسه ی سنگی سرباز هخامنشی در اتوبوس نائین

بنا بر گزارش رسانه های داخلی ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی نایین، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و پس از بازرسی یک مجسمه سنگی سرباز هخامنشی کشف و به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شد.

ادامه ◄

رژیم اسلامی: ۴۲ سال جنگ سرد

گروگانگیری توسط رژیم اسلامی در سفارت آمریکا در تهران در ۴۲ سال پیش، آغاز جنگ سرد بود. جنگ سرد شوروی وقتی بود که آن کشور یکی از دو ابرقدرت بود؛ اما رژیم اسلامی ایران فقط قدرتی منطقه ای است! رژیم اسلامی توسط برنامه اتمی اش، وضعیت بمبگذاری انتحاری ایجاد کرده است. کره شمالی با عملی مشابه جنگ سرد نوع خودش را ایجاد کرد که حتی طولانی تر بوده است. این دقیقاً بمبگذاری انتحاری است با این تفاوت که مردم ایران خود برنگزیده اند که بمبگذار انتحاری باشند!

ادامه ◄

اتحادیه اروپا «تحریک‌های آنکارا» را غیرقابل قبول خواند و تحریم‌ را به دسامبر موکول کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرده که دیگر قصد ندارد از آنچه «اقدامات تحریک‌‌آمیز» ترکیه خوانده شده چشم‌پوشی کند و به زودی این کشور را تحت تحریم‌ها و مجازات‌هایی قرار خواهد داد.

ادامه ◄

آمریکا چندین فرد و شرکت‌ را به دلیل نقض تحریم‌ پتروشیمی رژیم ایران به لیست سیاه خود اضافه کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه ۸ آبان از تحریم چندین فرد و شرکت دخیل در تجارت پتروشیمی ایران خبر داد.

ادامه ◄

“آلمان مهره جاسوسی رژیم ایران را سوزاند”

پلیس آلمان و اروپا در جستجوی یک ایرانی‌تبار است. این فرد ۳۲ ساله که در شهر دارمشتات آلمان به دنیا آمده، متهم به دوبار تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله است. اما گفته می‌شود که او احتمالا برای ژیم ایران جاسوسی می‌کرده است.

ادامه ◄

پومپئو از توقیف شناور حامل تسلیحات ایران برای حوثی‌ها خبر داد

در حالی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به «منشاء ایرانی» سلاح‌های استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی و فرودگاهی عربستان سعودی در سال گذشته مهر تایید زده است، آمریکا از توقیف یک کشتی حامل سلاح از ایران برای حوثی‌ها در یمن خبر داد.

ادامه ◄