نگار مسعودی، عکاس و مستندساز در تهران بازداشت شد

نگار مسعودی، عکاس و مستندساز روز پنج‌شنبه ۸ آبان توسط «نیروهای امنیتی» بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ماموران هنگام بازداشت خانم مسعودی، «اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر» او کرده و «برخی از وسایل شخصی» او را با خود بردند. علت بازداشت این عکاس و مستندساز ۳۵ ساله اعلام نشده است.

نگار مسعودی در سال‌های اخیر پیگیر پرونده قربانیان اسیدپاشی در اصفهان و تصویب لایحه «ممنوعیت و محدودیت خرید و فروش اسید» بود.

همچنین تیرماه سال ۹۷ نمایشگاه عکس ««سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند» که شامل عکس‌های نگار مسعودی از مرضیه ابراهیمی، یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان بود، برگزار شد. او همان زمان خبر داد که قرار است مستندی با حضور مرضیه ابراهیمی بسازد.

مهرماه سال ۹۳ پس از این که برخی از چهره‌های مذهبی در شهر اصفهان خواستار برخورد با «بدحجابان» شدند، چند موتورسوار در سطح شهر اقدام به اسیدپاشی روی صورت دختران و زنان کردند.

از آن زمان تاکنون مسئولان قضایی و امنیتی از پیگیری این پرونده و تلاش برای دستگیری متهمان آن صحبت کرده‌اند، ولی تیرماه سال ۹۷، وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان از مختومه شدن این پرونده بدون پیدا کردن متهم یا متهمان آن خبر داد و گفت دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت‌المال با حکم دادگاه پرداخت شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا  ، ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰