سلام بر همایون غنی زاده، هنرمندی که نامش را به نکویی در تاریخ ثبت کرد

امروز با خواندن سخنان آقای همایون غنی زاده، کارگردان هنرمند سرزمین مان، در «مراسم سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران» که شب گذشته (دهم بهمن ـ سی ام ژانویه) برگزار شد، به یاد خانم «ملینا مرکوری» هنرمند آزادی خواه یونانی افتادم،

ادامه ◄

تشدید فشار بر کانون وکلا در اولین انتخاباتشان پس از ریاست ابراهیم رئیسی

توسعه کمی کانون وکلا در سال‌های اخیر موجب توسعه کیفی در جایگاه مدافع حقوق مردم نشده است. شرایط حاکم به تدریج سبب شده مدیران کانون‌ها محافظه‌کاری و مماشات با حاکمیت را پیشه کرده و سرگرم اثبات موجودیت خود شوند. از این رو این نهاد کمتر در امور عمومی و مصالح عامه که در تضاد با منویات حکومت است، دخالت آشکار می‌کند.

ادامه ◄

تظاهرات کنندگان میدان «التحریر» در اعتراض به انتخاب مجدد محمد علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق دست به تظاهرات زدند

برخی منابع رسانه ای از توافق سیاسی میان ائتلاف فتح و سائرون پارلمان عراق برای نامزدی «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست وزیر آینده دولت عراق خبر دادند

ادامه ◄

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه حمایت از حقوق مردم ایران و محکومیت سرکوب اعتراضات را تائید کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه ۹ بهمن قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از حقوق مردم ایران حمایت و سرکوب اعتراضات توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کند. این طرح که قطعنامه ۷۵۲ نام دارد و دو ماه پیش توسط تد دویچ رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی و جو ویلسن عضو جمهوریخواه کارولینای جنوبی ارایه شد، روز چهارشنبه مورد تصویب قرار گرفت.

ادامه ◄

روزنامه اسپانیائی ال پائیس: افشای ابعاد جدیدی از کمک‌های مالی مجاهدین خلق به رهبران راست افراطی اسپانیا

روزنامه اسپانیایی “ال پائیس” ابعاد جدیدی از حمایت‌های مالی سازمان مجاهدین خلق را به رهبران حزب وُکس، حزب راست افراطی اسپانیا فاش ساخته است.

ادامه ◄

بریتانیا فرماندهی «تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس» را از آمریکا تحویل گرفت

دولت بریتانیا فرماندهی ماموریت دریایی نیروهای ائتلاف موسوم به «تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس» را برای مقابله با آنچه «تهدیدهای ایران» خوانده می‌شود، برعهده گرفت.

ادامه ◄