گواردیولا: لیگ عربستان بازار نقل و انتقال فوتبال را کاملا تغییر داد

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی گفت که لیگ حرفه‌ای عربستان «بازار را کاملا تغییر داده است» و او انتظار دارد بازیکنان مهم بیشتری به این لیگ بروند. به نظر می‌رسد عربستان سعودی در تلاش برای «ایجاد یک لیگ قوی» بازار نقل و انتقالات فوتبال را تغییر داده است.

پس از کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و بسیاری از بازیکنان برتر لیگ‌های مهم اروپا، «ریاض محرز» آخرین نام بزرگی است که به فوتبال عربستان سعودی نقل مکان کرده است. به این ترتیب، محرز بازیکن الجزایری با مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون پوند (۳۸.۶ میلیون دلار) به باشگاه الاهلی پیوست.

به نظر می‌رسد سادیو مانه، بازیکن بایرن مونیخ هم آماده پیوستن به این گروه است. به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، باشگاه منچسترسیتی ممکن است برناردو سیلوا، یکی دیگر از بازیکنانش را در انتقال به لیگ عربستان از دست بدهد.

گواردیولا در آستانه بازی دوستانه باشگاه منچسترسیتی و اتلتیکو مادرید گفت: «لیگ عربستان به طور کامل بازار را تغییر داده است. یک سال پیش، زمانی که کریستیانو رونالدو به عنوان اولین بازیکن به لیگ عربستان پیوست، هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که چند بازیکن برتر، با کیفیت و فوق‌العاده در لیگ عربستان بازی خواهند کرد. در آینده این اتفاق بیشتر و بیشتر خواهد شد.»

سرمربی منچسترسیتی این را هم گفت که او «رابطه خاصی» با محرز داشته است. گواردیولا ادامه داد: «او یکی از بازیکنانی است که در دوران حرفه‌ای خود دیده‌ و لذت زیادی برده‌ام. او برای موفقیتی که در طول پنج یا شش سال با هم داشتیم، شخصیت مهمی بود.»

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۳۰ جولای ۲۰۲۳