حمله دوباره اسرائیل به حومه دمشق طی ۲۴ ساعت گذشته

خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» اعلام کرد اسرائیل صبحگاه جمعه یازدهم فروردین مواضعی در جنوب غرب دمشق، پایتخت این کشور را مورد حمله موشکی قرار داده و این حمله خساراتی مادی به همراه داشته است.

این دومین هجوم اسرائیل به حومه دمشق در ۲۴ ساعت گذشته است. در حمله صبح پنج‌شنبه ۲ سرباز ارتش سوریه زخمی شدند.

سانا به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که «در ساعت ۱۷ دقیقه بامداد امروز جمعه دشمن اسرائیلی با شلیک چندین موشک از فراز آسمان منطقه اشغالی جولان، یک موضع در حومه دمشق را هدف قرار داد.»

این گزارش افزود که «سامانه دفاع هوایی چندین موشک دشمن را سرنگون کرد» و ادامه داد، «حملات مذکور خساراتی مادی به همراه داشته است.»

خبرگزاری رسمی سوریه پیشتر از شنیده شدن صدای چندین انفجار در نیمه شب جمعه در حومه دمشق خبر داده بود.

دیدبان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که حمله موشکی اسرائیل، مواضع نظامی ارتش سوریه و محل استقرار نیروهای نیابتی ایران در جنوب غرب دمشق را هدف قرار داده است.

دیدبان بدون اشاره به خسارات جانی، اعلام کرد که حمله موشکی اخیر یک انبار مهمات را ویران کرده است.

به گزارش دیدبان، اسرائیل در ماه جاری میلادی ۶ حمله هوایی به سوریه انجام داده است.

فرودگاه بین‌المللی حلب نیز طی ماه مارس جاری دو بار مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت. به گفته دیدبان، طی این حملات یک انبار ذخیره اسلحه منهدم و ۲ روز فرودگاه حلب از سرویس‌دهی خارج شد.

اسرائیل طی سال‌های اخیر صدها بار به سوریه حمله هوایی کرد و مواضع ارتش این کشور و محل استقرار نیروهای نیابتی ایران و حزب‌الله لبنان همچنین انبارهای ذخیره سلاح در سوریه را هدف قرار داد.

اسرائیل به‌ندرت مسئولیت حملات در خاک سوریه را بر عهده می‌گیرد اما پیوسته تاکید کرده که مانع حضور نظامی ایران در سوریه خواهد شد.

برگرفته ای از سایت العربیه فارسی، ۳۱ مارس۲۰۲۳