جنگ اوکراین؛ ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در ماریوپل هدف حمله روسیه قرار گرفت

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی وارد سی و چهارمین روز خود شد که مذاکرات دو کشور در استانبول ترکیه بدون توافق بر سر پایان مخاصمات پایان یافت. با این وجود هیات‌های دو طرف برای نخستین بار اعلام کردند که امکان دیدار روسای جمهوری دو کشور وجود دارد.

همزمان وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که به منظور «اعتمادسازی» و پیشبرد مذاکرات مسکو حملات خود را به چرنوبیل و مسکو متوقف می‌کند.

این در حالیست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که «شواهد متقنی» در دست دارد که نشان می‌دهد دفتر نمایندگی مشورتی اتحادیه اروپا در اوکراین هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که «اطلاعات موثقی» در دست دارد که نشان می‌دهد ساختمان «ماموریت مشورتی اروپا» در شهر ماریوپل اوکراین هدف حمله روسیه قرار گرفته است.

به گفته وی در جریان این حمله خسارت‌هایی به ساختمان وارد شده اما کسی کشته یا زخمی نشده است. آقای بورل همچنین تاکید کرد که «تجهیزات ساختمان آسیب جدی دیده‌اند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این حمله را شدیدا محکوم کرد و از روسیه خواست تا «فورا و بدون قید و شرط تهاجم نظامی» به اوکراین را متوقف و نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.

«ماموریت مشورتی اتحادیه اروپا در اوکراین» در سال ۲۰۱۴ میلادی و در پنج شهر کی‌یف، ماروپل، لویو، خارکیف و اودسا ایجاد شد. ماموریت این دفتر کمک به اوکراین برای ایجاد اصلاحات به‌ویژه در بخش امنیتی است.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی،۳۰ مارس ۲۰۲۲