فراخوان گروهی از پزشکان ایران به اعتصاب سراسری

گروهی از پزشکان ایران  ، جامعه پزشکی را به اعتصاب سراسری در اعتراض به بی‌توجهی به حقوق جامعه پزشکی، سلامت مردم، و تخلفات گسترده وزارت بهداشت در ایران دعوت کردند.

جمعی از پزشکان ایران در بیانیه ای از جامعه پزشکی خواستند تا امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به بی‌توجهی به حقوق جامعه پزشکی، بی‌توجهی به سلامت مردم، گسترش فساد  در لایه‌های مختلف مرتبط با سلامت و تخلفات گسترده وزارت بهداشت،  در سراسر کشور تجمع کنند.

در این بیانیه آمده است :  ما امتحان خود را پس داده‌ایم چه در زمان جنگ چه در زمان کرونا، تمام راه‌های اعتراضی از قبیل نامه‌نگاری و جمع‌آوری امضا را انجام داده و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان رسانده‌ایم اما منفعت شخصی و فساد در لایه‌های مختلف مرتبط با سلامت مانع از برقراری عدالت شده است

آنان تاکید  کردند که ما بسیاری از همکارانمان را در جاده‌های خدمت از دست دادیم. بسیاری از آن‌ها را در مبارزه با بیماری از دست دادیم اما مسئولان مربوطه حتی یک دلجویی از خانواده‌های آن‌ها نکردند. بسیاری از پزشکان ترک طبابت کرده، بسیاری از کشور خارج شدند اما باز هم مسئولین سلامت مردم برایشان اهمیت نداشت.

در بیانیه جمعی از پزشکان همچنین خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی آمده است: آمده است: در اعتراض به همه ظلم‌هایی که به ما روا داشتید از بردگی دوران دانشجو تا پایمال کردن حقوق دوران طبابت‌مان، روز سه‌شنبه تمام گروه‌های پزشکی از دانشجویان تا پزشکان فوق تخصص در سراسر کشور تجمع خواهند کرد.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱