دستکم ۲۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی دو روز اخیر، جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در مقابل ساختمان مجلس در تهران و در مقابل ادارات کل تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اردبیل، مشهد، اراک، شوش، تبریز، قزوین، رشت، شوشتر، شیراز، خرم‌آباد و بجنورد، گروهی از معلمان حق التدریسی مرحله سوم برای چندمین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس، شماری از کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان شرکت مخابرات ایران در‌ تهران، تنی چند از بازنشستگان بهداشت و درمان در شهرهای گرگان و اهواز در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری شعبه استان خود و در ایلام در محل دفتر مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری شعبه استان ایلام، تعدادی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد مقابل ساختمان صندوق مرکزی فولاد کشور در تهران و در استان‌های خوزستان و اصفهان نیز در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها، جمعی از مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در مقابل دادسرای عمومی تهران، شماری از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری در اهواز و گروهی از مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس در مقابل دفتر دادستانی قوه قضاییه در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطلباتشان شدند.

بر اساس این گزارشات، بازنشستگان معترض در تهران در مقابل ساختمان مجلس و در شهرهای کرمانشاه، اردبیل، مشهد، اراک، شوش، تبریز، قزوین، رشت، شوشتر، شیراز، خرم‌آباد و بجنورد در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض در این تجمعات شعارهایی از جمله “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت” و “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه” سر دادند.

بازنشستگان معترض خواستار پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، بالا رفتن مستمری‌ها به اندازه‌ی خط فقر، رفع تبعیض و ارائه خدمات درمانی رایگان شدند.

تجمع مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس
به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماری از مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس در مقابل دفتر دادستانی قوه قضاییه در تهران تجمع کردند.

این شهروندان به روند رسیدگی به پرونده ‌های خود اعتراض دارند.

فعالیت گسترده و رسمی‌ شرکت فرداد کار آمیتیس به صورت رسمی‌ از دی سال ۹۷ آغاز شد. این شرکت کلاس‌های آموزشی درباره ارز دیجیتال به صورت رایگان برگزار می‌کرد. براساس آخرین اطلاعات موجود این پرونده بیش از ۱۸ هزار شاکی دارد که از ۱۰ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند و حالا حجم مبلغ زیان دیدگان به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تجمع مالباختگان نگین خودرو و ایرتویا
به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از مال‌باختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در اعتراض به بی‌نتیجه ماندن پرونده شکایت خود بعد از مدت ۵ سال در مقابل دادسرای عمومی تهران تجمع کردند.

تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله
به گزارش خبرگزاری هرانا، روز شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری در اهواز دست به تجمع زدند.

این کارگران برای چندمین بار در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، از جمله دریافت نکردن چند ماه حقوق معوقه خود و عدم پرداخت حق بیمه‌ دست به تجمع زدند.

تجمع معلمان حق التدریسی
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از معلمان حق التدریسی مرحله سوم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، برای چندمین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

این معلمان با بیان اینکه از استان‌های مختلف به تهران آمده‌ایم؛ می‌گویند: یک هفته است با تمام مشکلات در تهرانیم و به تمام نهادهای ذیربط مراجعه کرده‌ایم؛ اما هیچ پاسخی به ما نداده‌اند. خواسته ما «روشن شدن وضعیت استخدامی» و تعیین تکلیف است. در بین ما خانم‌های باردار و همکاران بیمار هستند که با مشقت فراوان به تهران آمده‌اند و در این یک هفته به همه مقامات مسئول مراجعه کرده‌اند.

نماینده این معلمان می‌گوید: ما ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سراسر کشور هستیم که مطالبه ما صادر شدن احکام پیمانی است؛ ما همه دوره‌ها را گذرانده‌ایم؛ اکنون نیز کلاس داریم؛ همه مراحل لازم را طی کرده‌ایم اما هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف استخدامی ما نمی‌شود.

به گفته او، اکنون روزهای پایانی سال است و بررسی لایحه بودجه سال آینده در مراحل نهایی است اما باز هم اعتنایی به وضعیت مبهم و بلاتکلیف ما نمی‌کنند.

تجمع کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از شهرهای مختلف کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان شرکت مخابرات ایران در‌ تهران تجمع کردند.

شهروندان معترض در این تجمع خواهان تبدیل وضعیت خود شدند.

تجمع بازنشستگان بهداشت و درمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان بهداشت و درمان در شهرهای گرگان و اهواز در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری شعبه استان خود و در ایلام در محل دفتر مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری شعبه استان ایلام دست به تجمع اعتراضی زدند.

این بازنشستگان خواهان افزایش و همسان‌سازی کامل حقوق‌ها هستند.

تجمع مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد مقابل ساختمان صندوق مرکزی فولاد کشور در تهران و در استان‌های خوزستان و اصفهان نیز در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها تجمع کردند.

این بازنشستگان خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ فوریه ۲۰۲۲