هشدار وزارت بهداشت درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

در پی تداوم افزایش آمار کرونا در ایران و کمبود امکانات درمانی، معاون وزارت بهداشت ایران از تکمیل ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، روز یک‌شنبه، ۱۰ مرداد اعلام کرد: «در هفته گذشته نزدیک به ۴۵ هزار بیمار کرونایی یعنی به اندازه یک شهر کوچک یا متوسط و حدود ۱۸۰ هزار مورد بستری سرپایی مثبت در کشور شناسایی شده است».

به گفته معاون وزیر بهداشت در هفته گذشته آمار موارد سرپایی، ۲۶.۵ درصد، موارد بستری ۳۲ درصد و موارد فوتی ۳۸ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به این که بسیاری از بیمارستان‌های سراسر کشور به ظرفیت کامل رسیده از مازندران، گلستان، کرمان، هرمزگان، تهران و البرز به عنوان استان‌هایی نام برد که با وجود شیوع گسترده کرونا با کمبود تخت مواجه هستند.

آقای حریرچی هم‌چنین درباره احتمال صعود آمار روزانه جان‌باختگان به بیش از ۳۰۰ نفر در روز طی هفته‌های آینده هشدار داد.

در همین حال شروین شکوهی، رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان، روز یک‌شنبه با اعلام خبر تکمیل ظرفیت تخت‌های این بیمارستان گفت برای پذیرش بیمار از اورژانس به بخش یا باید یک نفر مرخص شود یا این‌که یک نفر جان خود را از دست بدهد.

آقای شکوهی ضمن انتقاد از عدم مدیریت دولت، درباره خستگی کادر درمان، کمبود اکسیژن و استهلاک تجهیزات بیمارستانی به دلیل فشار فزاینده آمار مبتلایان هشدار داد.

با وجود انتقادهای گسترده از دولت در مدیریت کرونا هم‌زمان با هشدارها در خصوص ‍پر شدن بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف ، حسن روحانی روز شنبه از تصمیمات دولت دوازدهم در زمینه کرونا دفاع کرد و گفت که نمی‌توان موردی را در آن یافت که «مخالف اصول علمی و بی‌توجه به تجربه جهانی» باشد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱ اگوست ۲۰۲۱