مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد؛ ابراز تاسف رئيسی از نبوسیدن دست خامنه‌ای

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برگزار شد.

ابراهیم رئیسی در این مراسم پس از دریافت حکم تنفیذ از رهبر جمهوری اسلامی، از اینکه نتوانسته است به دلیل شرایط کرونا، دست علی خامنه‌ای را ببوسد، ابراز تاسف کرد و گفت بوسیدن دست رهبر «شرط ادب و احترام» است.

او همچنین در سخنرانی خود وعده داد که دنبال لغو تحریم‌های اقتصادی باشد و یک برنامه فوری برای حل مشکلات مردم در ۱۰ محور مانند تورم، کسری بودجه و کرونا اجرایی کند.

آقای رئيسی همچنین با انتقاد از سیاست‌های دولت روحانی، گفت برنامه‌های دولتش طبق «بیانیه گام دوم» که رهبر ایران نوشته است، پیش خواهد رفت.

بیانیه گام دوم، پیام مفصل رهبر جمهوری اسلامی که ۲۴ بهمن سال ۹۷ به مناسبت «چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی» صادر شد و در آن بر بر محورهایی چون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، حراست از استقلال، آزادی و عزت ملی تأکید شد.

با وجود تاکید رهبر جمهوری اسلامی بر پیگیری و اجرایی شدن این بیانیه، در سه سال گذشته گزارشی از راهکارهای معطوف و برآمده از این بیانیه منتشر نشده است.

مراسم تنفیذ امسال با توجه به محدودیت‌های دوره کرونا با شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و رهبر جمهوری اسلامی شخصا حکم تنفیذ را به ابراهیم رئیسی داد.

بر اساس اعلام قبلی، مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نیز ۱۴ مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۳ اگوست ۲۰۲۱