سیل در کلیبر جان سه نفر را گرفت و خسارات زیادی وارد کرد

خبرگزاری‌های ایران از خسارات جدی سیل در چهار روستا و تاسیسات زیربنایی شهرستان کلیبر واقع در آذربایجان شرقی خبر داده‌اند. سه تن جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین از بین رفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا از خسارات شدیدی که سیل روز یکشنبه ۱۷ مرداد در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برجای گذاشته گزارش داده است. بنا بر این گزارش، سه نفر کشته شده‌اند که ۱۳، ۱۵ و ۶۰ ساله بوده‌اند.

عدالت حاجی‌پور، فرماندار کلیبر گفته است سیل در چهار روستای گوار، سهریق، عربشاه‌خان و چای کندی رخ داده است و خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی کلیبر، از جمله به خط انتقال گاز، برق، آب شرب و تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان وارد کرده است.

عصر روز یکشنبه بر اثر بارش شدید باران در زمانی کوتاه سیل در این منطقه جاری شد و مردم را غافلگیر کرد. علاوه بر زیرساخت‌ها به باغ‌ها، مزارع، احشام، برخی خانه‌ها و خودروهای مردم نیز ‌آسیب شدید دیده‌اند.

سازمان هواشناسی روز یکشنبه نسبت به آبگرفتگی موقت، وزش تندباد و سیلاب ناگهانی در ۱۲ استان ایران هشدار داده بود.

از جمله این مناطق می‌توان به نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، نیمه شمالی فارس، شرق کردستان، لرستان، جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات مازندران اشاره کرد.

بر اثر تخریب جنگل‌ها و محیط زیست در ایران هر باران شدیدی در این کشور به جای آن که به منابع آب طبیعی راه پیدا کند به سیلاب و تخریب اموال و دارایی‌های مردم منجر می‌شود.

بارش‌های شدید در بهار امسال استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد را درگیر سیل و آبگرفتگی کرد. علاوه بر آسیب دیدن خانه‌ها، خودروها و جاده‌ها، شماری از شهروندان در استان‌های یاد شده مفقود شدند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۱۰ اگوست ۲۰۲۱