احضار اولدوز قاسمی به دادگاه کیفری

اولدوز قاسمی، شهروند ساکن تبریز، طی ابلاغیه ای به شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز احضار شد. خانم قاسمی در تاریخ ۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و در تاریخ ۶ مردادماه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شده بود.

بر اساس این ابلاغیه که امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه، از طریق سامانه ثنا به وی ابلاغ شده است، از خانم قاسمی خواسته شده تا در تاریخ ۲۶ مهرماه جهت رسیدگی به اتهام “انجام حرکات نامتعارف و هیاهو و جنجال منتهی به اخلال در نظم عمومی و بازداشتن مردم از کسب و کار و سلب آسایش و امنیت از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی” در این شعبه حاضر شود.
خانم قاسمی در تاریخ ۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و در تاریخ ۶ مردادماه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شده بود.

روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند.

اولدوز قاسمی، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارد. وی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷ در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. نهایتا شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده به ریاست قاضی کیومرثی رای به برائت وی از اتهامات داده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۴ اکتبر ۲۰۲۱