آخرین جزییات درباره حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق

ارتش عراق می‌گوید که حمله پهپادی به اقامتگاه مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق با هدف سوءقصد به جان او صورت گرفته است. کاظمی از این حمله جان سالم به در برده است، اما پنج نفر از محافظان او زخمی شده‌اند.

اخبار و اطلاعات دقیقی درباره حمله پهپادی نخستین ساعات بامدادی روز یکشنبه هفتم نوامبر (۱۶ آبان) منتشر نشده است. تا لحظه انتشار این خبر، خبرگزاری‌ها به نقل از منابع امنیتی عراق نسبت به این حمله پهپادی اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان در یک گزارش تکمیلی به انتشار اطلاعات جدیدی پیرامون این حمله پهپادی پرداخته که طبق آن، اقامتگاه مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق با یک پهپاد حامل مواد منفجره مورد حمله واقع شده است.

در این گزارش آمده است، به مصطفی کاظمی در جریان این حمله پهپادی آسیبی وارد نشده است. این خبر از سوی ارتش عراق و منابع امنیتی این کشور منتشر شده است.

کاظمی نیز اندکی پس از وقوع این حمله با انتشار یک پست توییتری از سلامتی خود خبر داده است. او در این پست مردم عراق را به آرامش و خویشتن‌داری فراخوانده است.

خبرگزاری رسمی عراق “اینا” ویدیوهایی درباره این حمله منتشر کرده که در آن‌ها ویرانی‌های بر جای مانده از این حمله پهپادی مشاهده می‌شود.

در این میان، شبکه خبری”العربیه” با انتشار گزارش‌هایی تاییدنشده، از مجروح شدن دست‌کم پنج تن از محافظان کاظمی در جریان این حمله پهپادی خبر داده است.

نیروی امنیتی عراق اعلام کرده است که “اقدامات لازمه” صورت گرفته است. این در حالی است که هنوز اطلاعی درباره عاملان این حمله و انگیزه آن‌ها از انجام این سوءقصد منتشر نشده است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم اسلامی ایران در توئیتی به سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق واکنش نشان داد. او مدعی شد که حمله پهپادی به اقامتگاه کاظمی “فتنه جدیدی است که از خارج هدایت می‌شود”. شمخانی هدف از این “فتنه” را ایجاد ناامنی، اختلاف و بی‌ثباتی در عراق دانسته است.

اقامتگاه نخست‌وزیر عراق در کنار دفاتر نمایندگی سیاسی کشورهای مختلف در منطقه سبز بغداد واقع است؛ منطقه‌ای که از پوشش امنیتی ویژه‌ای برخوردار است.

پایتخت عراق پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی چهار هفته پیش، شاهد موج جدیدی از تظاهرات و ناآرامی بوده است. درگیری‌هایی نیز بین نیروهای امنیتی و گروه‌های مورد حمایت حکومت اسلامی حاکم بر ایران، از جمله حشد الشعبی گزارش شده است.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی،۷ نوامبر ۲۰۲۱