عامل اسیدپاشی به سه زن در یکی‌از پارک‌های شهریار دستگیر شد

به گفته فرمانده پلیس غرب استان تهران فردی که به  سه زن در پارکی در شهرستان شهریار اسید پاشیده بود، دستگیر شده است. پیشتر به نقل از معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران گفته شده بود عامل اسید‌پاشی یک زن است.

کیوان ظهیری، فرمانده پلیس غرب استان تهران روز چهارشنبه هشت دی خبر داد که پلیس فردی که به سه زن در یکی از پارک‌های شهرستان شهریار اسیدپاشی کرده بود را دستگیر کرده است.

ظهیری می‌گوید، او مردی ۳۲ ساله با سابقه کیفری “شامل حمل مواد مخدر و تخریب اموال عمومی” بوده است.

صبح روز سه‌شنبه سه زن که برای ورزش صبحگاهی به پارکی در شهرک «مریم» شهریار رفته بودند توسط فردی از پشت مورد حمله با اسید قرار گرفتند و یکی از زنان از ناحیه پا و دست دچار سوختگی شد و لباس‌های دو نفر دیگر سوخت.

مهدی سرپناه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران روز گذشته به رسانه‌ها گفته بود عامل اسیدپاشی «یک زن» بوده و «به دلیل لباس‌های ضخیمی که تن خانم‌ها بوده است آسیب جدی به آنها وارد نشده و فقط یکی از آنها دچار سوختگی جزئی و به بیمارستان منتقل شد.»

این اولین باری نیست که زنان در ایران هدف اسیدپاشی‌ در خیابان‌ها قرار می‌گیرند. از ۱۵ شهریور تا ۲۳ مهر سال ۱۳۹۳ شهر اصفهان شاهد چهار مورد اسیدپاشی توسط چند موتورسوار به زنان بود. اسیدپاشی‌ها پس از آن رخ داد که برخی از چهره‌های مذهبی در این شهر خواستار برخورد با به گفته آن‌ها، “بدحجابان” شدند.

با وجود جنجال زیادی که بر سر این جریان به پا شد و سال‌ها وعده پیگیری این افراد، عاملان این اسیدپاشی‌ها هیچگاه پیدا و محاکمه نشدند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱