آمار رسمی کرونا؛ یک روز پس از ۲۲ بهمن، رئیسی خواستار عدم اصرار بر برگزاری اجتماعات شد

یک روز پس از راهپیمایی چهل و سومین سالگرد انقلاب ۵۷، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که دستگاه‌های اجرایی بر برگزاری اجتماعات و مراسم‌ها مگر در موارد «ضروری» اصرار نکنند.

با وجود مصوبه ستاد کرونا مبنی بر راهپیمایی خودرویی و موتوری در شهرهای قرمز در روز ۲۲ بهمن، بر اساس گزارش‌های تصویری رسانه‌های داخلی این مراسم با تجمع شهروندان در بسیاری از شهرها بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

این در حالی است که با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا در ایران موسوم به «پیک ششم» و افزایش ناگهانی و تداوم روند فزاینده آمار مبتلایان و جان‌باختگان، کارشناسان و متخصصان در هفته‌های گذشته بارها درباره برگزاری هر تجمعی هشدار دادند و حتی خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شده بودند.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۲۳ بهمن، از جان باختن ۱۳۳ نفر و شناسایی حدود ۱۹ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، از مجموع بیماران شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز گذشته دو هزار و ۷۸ نفر بستری شده‌اند و از مجموع بیماران بستری‌شده به دلیل ابتلا به کرونا در کشور سه هزار و ۳۴۳ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر و مجموع کل بیماران به ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

در همین حال سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت روز شنبه از مراجعه حضوری سرپایی بیش از ۶۰ هزار نفر و بستری نزدیک به چهار هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در روز در مراکز درمانی کشور خبر داده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۳ فوریه ۲۰۲۲