بازداشت آرمان انصاری فر توسط نیروهای امنیتی در بهبهان

آرمان انصاری‌فر، شهروند ساکن بهبهان و برادر فرزاد انصاری فر یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، روز یکشنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.

به گزارش هرانا، روز گذشته امین انصاری‌فر، پدر این شهروند نیز در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شده بود. امین انصاری فر پیشتر طی ابلاغیه ای جهت دفاع از خود در خصوص اتهامات انتسابی به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب احضار شده بود. اتهام مطروحه علیه وی “تبلیغ به نفع گروه ها یا سازمان های مخالف نظام جمهوری اسلامی” عنوان شده است.

آرمان انصاری فر در تاریخ ۲۳ آذرماه امسال طی ابلاغیه ای به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای بهبهان احضار شده بود. به گفته یک منبع مطلع، آرمان انصاری فر در تاریخ ۱۴ آذرماه نیز به صورت تلفنی به دادسرای بهبهان احضار شده و به دلیل عدم صدور ابلاغیه و همچنین بی اطلاعی از تشکیل پرونده از حضور در دادسرا امتناع کرد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه سال گذشته از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲۱ فوریه ۲۰۲۲