دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه ۲۰ فروردین، شماری از والدین دانش‌آموزان در دو تجمع جداگانه در مقابل درب اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان واقع در اهواز و همچنین در محل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان واقع در بندرعباس، جمعی از نیروهای کادر درمان در دو تجمع جداگانه مقابل استانداری کردستان و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، تعدادی از فعالان محیط زیست در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محیط‌ زیست واقع در تهران و همچنین شماری از رزیدنت‌های دندانپزشکی اصفهان در مقابل ساختمان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

والدین معترض، ضمن سر دادن شعارهایی از قبیل «اولویت سلامت بچه‌هاست» و «آموزش حضوری تعطیل باید گردد»، خواهان تعطیلی کلاس‌های حضوری و تداوم آموزش فرزندانشان به صورت غیرحضوری شدند.

چندی پیش آموزش و پرورش کل کشور مدعی شد که پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کشور به جهت از سر گرفتن آموزش ها به صورت حضوری رعایت می‌شود، با این حال والدین دانش‌آموزان معتقدند که شمار دانش‌آموزانی که در یک کلاس درس گنجانده می شوند بیش از حد استاندارد است و عدم رعایت ظرفیت مجاز و دیگر المان های حائز اهمیتی که در کلاسهای درس حضوری نادیده گرفته می شود، امکان ابتلای فرزندانشان را به بیماری کرونا افزایش می‌دهد.

تجمع کادر درمان در سنندج و سبزوار
به گزارش آفتاب دل، امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از کادر درمان استان کردستان، در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی خود، در مقابل ساختمان استانداری واقع در سنندج، دست به تجمع اعتراضی زدند.

معترضان گفتند: حدود چند سال است که به صورت قراردادی مشغول به کار هستیم؛ در دوران کرونا به ما قول دادند که نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی اقدام می کنند، این در حالیست که تابحال هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته و هم اکنون که کرونا کمرنگ شده، دیگر کسی به مطالبات ما توجه نمی کند.

این افراد عنوان کردند: بر اساس بخشنامه اعلام شده، تعدادی از همکارانمان که “سهمیه ایثارگری” داشتند تبدیل وضعیت شده و اکنون نیروی رسمی هستند؛ اما ما و دیگر همکارانی که فاقد این سهمیه هستیم، از این امتیاز محروم مانده ایم.

بعلاوه پایگاه خبری سبزوار پیام اعلام داشت که صبح امروز شنبه ۲۰ فروردین‌ماه، شماری از نیروهای کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار، در مقابل ساختمان این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در واکنش به تجمع معترضان گفت: مشکل نیروهای کادر درمان که در دوران شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شدند و در حال حاضر خواستار به کارگیری مجدد در حوزه درمان هستند، تنها مختص به دانشکده علوم پزشکی سبزوار نیست و این موضوع یک چالش سراسری و مختص به کل کشور است؛ لذا به شکل دیگری باید به مطالبات این شهروندان رسیدگی شود.

مهرپویان در ادامه افزود: معاون توسعه وزارت خانه وعده داده است که در اردیبهشت سال جاری وزارت بهداشت اقدام به استخدام و یا به نحوی تبدیل وضعیت ۱۰۰ هزار نیروی خدمات درمانی خواهد کرد که البته اولویت استخدام و یا تبدیل وضعیت این افراد با نیروهایی است که در بخش های مرتبط با کویید ۱۹ و کنترل شیوع این بیماری مشغول به فعالیت بوده اند.

تجمع فعالان محیط زیست در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، تعدادی از فعالان محیط زیست در اعتراض به عدم حفاظت از مراتع و جنگل‌های میانکاله از سوی ارگانهای متولی و احداث کارخانه پتروشیمی در این منطقه، در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محیط‌ زیست واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

احداث کارخانه پتروشیمی در میانکاله همواره انتقاد بسیاری از فعالان محیط زیست و دیگر شهروندان را در پی داشته است. این پروژه اسفند ماه سال گذشته در حالی با حضور وزیر کشور کلنگ خورد که سازمان محیط زیست صراحتا مخالفت خود را در این خصوص اعلام داشت و از صدور مجوز برای احداث این کارخانه امتناع کرد.

تجمع اعتراضی رزیدنت‌ها در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، شماری از رزیدنت‌های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، رزیدنت های دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواهان دریافت کمک هزینه تحصیلی خود به میزان برابر با دریافتی رزیدنت های پزشکی هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۰ آوریل ۲۰۲۲