وقتی هر حمله و تحریفی به ضد خود تبدیل می‌شود!

الاهه بقراط
یکم تیرماه خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی «۱۲ محور» را در «سند تحول صداوسیما در افق ۱۴۰۵» اعلام کرد.

این محورها همان تبلیغات و تحریفاتی هستند که از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی که تلویزیون به «پشمِ شیشه» معروف شد، پیش برده شده است. نکته قابل توجه اینکه همان مبانی که انقلاب ۵۷ و نظام مشروعه جمهوری اسلامی بر اساس آن شکل گرفت، همچنان محور تبلیغات رژیم را تشکیل می‌دهد آنهم در حالی که حاصل آن در اینهمه سال جز نتیجه‌ی عکس نبوده است. این مبانی عبارتند از «نقد غرب و هجو غربزدگی»، «هویت جهانی امتی»، «الگوی زن انقلاب اسلامی»، «مقابله با جریان ارتجاع و تطهیر پهلوی»!

اما صداوسیمای جمهوری اسلامی و ده‌ها دستگاه تبلیغاتی که سالیانه بودجه‌های میلیاردی می‌بلعند، در همه سال‌های گذشته کاری جز تبلیغ بر اساس این مبانی نکرده‌اند! نتیجه، که این سند برای خنثی کردن آن تنظیم شده، دربرابر چشم همه است.

هرچه نگاه خود را به سوی «شرق» چرخانده و علیه غرب گفتند، در نهایت از یکسو مجبور به دریوزگی به درگاه غرب برای لغو تحریم‌ها شده‌اند و از سوی دیگر از مردم می‌شنوند که «دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست!»

هرچه از «هویت جهانی امتی» که آن روی سکه «انترناسیونالیسم پرولتری» از نوع شیعه جعفری اثنی عشریست گفتند، و هرچه تاریخ و فرهنگ و هویت ملی ایرانیان را تحریف و تخریب کردند، جواب‌شان جمعیت انبوه در آرامگاه کوروش بزرگ شد و شعارهایی مانند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»! همان غزه و لبنانی که جمهوری اسلامی فکر می‌کند بخشی از «امت جهانی»‌اش هستند!

هرچه از «الگوی زن انقلاب اسلامی» گفتند، در همان دهه شصت «اوشین» سریال ژاپنی به الگو تبدیل شد و آزادی و برابری حقوقی زنان مهم‌ترین هدفی شد که مخالفت با حجاب و کشف حجاب فقط بخشی از آنست!

و هرچه علیه پهلوی گفتند، بازارهای ایران بیشتر از نمادهای آنها پر و شعارهای مردم در ستایش دستاوردهای آنها صریح‌تر شد. «رضاشاه روحت شاد» فقط یکی از آنهاست. اینکه مرتجعین مشروعه‌خواه و اخلاف قرون وسطایی شیخ فضل‌الله نوری، پهلوی‌ها را که مهم‌ترین اهداف انقلاب ترقی‌خواهانه مشروطه را تحقق بخشیدند، «ارتجاع»‌ می‌خوانند، بیانگر اینست که آنها از خشم و نفرت و انزجار مردم علیه نظام ارتجاعی خود آگاهند و به خیال خودشان به مردم «پاتک» می‌زنند!

برگرفته از سایت کیهان لندن، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲