سکته قلبی زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز

حقوق بشر در ایران – مهدی فراحی شاندیز, زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج, در پی احساس درد شدید در ناحیه قفسه سینه و انتقال به بیمارستان شریعتی کرج و انجام آزمایشات پزشکی مشخص شد دچار سکته قلبی شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸, مهدی فراحی شاندیز, زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج, که در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس خود میباشد در پی احساس درد شدید از ناحیه قفسه سینه و و انتقال به بیمارستان شریعتی کرج و انجام آزمایشات مرتبط از سوی پزشکان مشخص شد این زندانی سیاسی دچار سکته قلبی شده است.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت؛ مهدی فراحی شاندیز, در پی احساس درد شدید از ناحیه قفسه سینه و اعزام اورژانسی به بیمارستان شریعتی کرج انجام آزمایش اکوگرافی قلب, از سوی پزشکان متخصص مشخص شد که این زندانی سیاسی دچار سکته قلبی شده است.

این منبع مطلع همچنین گفت؛ با توجه به اینکه مهدی فراحی شاندیز دارای ۵۸ سال سن است و از سوی دیگر بیمارستان شریعتی کرج دارای امکانات تخصصی لازم از قبیل مراقبتهای ویژه CCU نیست و بنابراین امکان رسیدگی دقیق پزشکی به این زندانی سیاسی در آن بیمارستان میسر نیست و با توجه به حساسیت این مشکل بیماری در مهدی فراحی شاندیز وی باید در یک مرکز تخصصی تحت نظر پزشکان متخصص درمان شود.

مهدی فراحی شاندیز، در خرداد ماه سال ۱۳۹۴, توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست “محمد مقیسه”، طی حکمی از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم عمومی” به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. صدور این حکم برای مهدی فراحی شاندیز در حالی بود که این زندانی سیاسی از تاریخ تشکیل جلسه دادگاه مطلع نبود و این حکم بصورت غیابی برای وی صادر شده بود و مستقیما در برگه صورت وضعیت زندانی قید شده بود.