برگزاری دستکم ۷ تجمع اعتراضی همزمان با یک اعتصاب کارگری

سه شنبه ۸ شهریور، شماری از مالکان زمین های گلستان تهران در مقابل ساختمان شهرداری، گروهی از نیروهای خدماتی تحصیل کرده در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تهران، شماری از کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی در مقابل ساختمان دفتر مدیر منطقه در تبریز، جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل در مقابل ساختمان فرمانداری کارون، شماری از کارگران شهرداری اسالم در استان گیلان در مقابل ساختمان این شهرداری، گروهی از مالباختگان یکی از نمایندگی‌های خودروسازی سایپا در رفسنجان در مقابل ساختمان دادگستری این شهر و همچنین جمعی از پرسنل و کادر درمان بیمارستان فرهنگیان تهران در محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان جمعی از کارگران خدماتی خط ۳ مترو تهران دست به اعتصاب و راهپیمایی اعتراضی زدند.

تجمع این افراد در اعتراض به عدم صدور مجوز ساخت صورت گرفته است. به گفته این شهروندان، ۲۵ سال از خرید این زمین‌ها گذشته اما هنوز مجوزی برای ساخت و ساز در این اراضی صادر نشده است.

همچنین شهردار گلستان در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و مدعی شد که رسیدگی به مطالبه شهروندان معترض را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

تجمع نیروهای خدماتی تحصیل کرده در تهران
به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، امروز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، گروهی از نیروهای خدماتی تحصیل کرده در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تهران دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض در این تجمع خواهان تغییر رسته از خدماتی به آموزشی شدند.

تجمع کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، شماری از کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی، در مقابل ساختمان دفتر مدیر منطقه در تبریز، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوقشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران کارخانه آجر جیل در کارون
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل در اعتراض به تعطیلی این کارخانه در مقابل ساختمان فرمانداری کارون، دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، کارگران کارخانه آجر جیل با تعطیلی و مزایده این شرکت در آستانه بیکاری قطعی قرار‌ گرفته‌اند.

تجمع کارگران شهرداری اسالم
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران شهرداری اسالم در استان گیلان، در مقابل ساختمان این شهرداری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات مزدی و بیمه ای آنها صورت گرفته است.

تجمع مالباختگان سایپا در رفسنجان
به گزارش منوتو، امروز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، گروهی از مالباختگان یکی از نمایندگی‌های خودروسازی سایپا در رفسنجان، در مقابل ساختمان دادگستری این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض که خواهان بازپس دادن سرمایه های از دست رفته خود هستند، شعارهایی را بر علیه “میرزائی” از مسئولان ذی ربط، سر دادند.

تجمع پرسنل و کادر درمان بیمارستان فرهنگیان تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از پرسنل و کادر درمان بیمارستان فرهنگیان تهران، در محل کار خود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض می گویند که قریب به ۶ ماه از حقوق خود را دریافت نکرده اند؛ همچنین ریاست این بیمارستان که تنها بیمارستان فرهنگیان در تهران به حساب می آید، به مدت دو روز است که در محل کار خود حضور پیدا نکرده و از همین بابت روند کاری آنها دچار مشکلاتی شده است.

اعتصاب کارگران خدماتی خط ۳ مترو تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران خدماتی خط ۳ مترو تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب زده و از ادامه روند کاری خود امتناع کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به حقوق معوقه، نبود بیمه و همچنین عدم پرداخت دیگر مزایای خود، اقدام به راهپیمایی اعتراضی از محل کار خود به سمت ساختمان اصلی شرکت مترو شهرداری تهران در پل کالج کرده اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۳۱ اگوست ۲۰۲۲