فرزند انسیه خزعلی معاون رئیسی در کانادا و دو فرزند کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم در آمریکا زندگی می‌کنند

برادر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور ایران می‌گوید که پسر او در کانادا صاحب شرکتی است که فقط ثبت آن بیش از صد هزار میلیارد ریال هزینه داشته است.

به گزارش سایت خبری «چند ثانیه» مهدی خزعلی، پسر آیت‌الله خزعلی و برادر انسیه خزعلی روز شنبه، ۱۹ شهریور هم‌چنین اعلام کرد که دو فرزند خواهر دیگرش، کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سال‌ها است که در آمریکا زندگی می‌کنند.

آقای خزعلی در ادامه افزود: «مساله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند.»

در روزهای گذشته خبر مهاجرت حمیدرضا رضازاده، پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی با واکنش‌های گسترده‌ای به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

در واکنش به این انتقادها، خانم خزعلی شامگاه ۱۶ شهریور در توئیتی خبر سفر پسرش به کانادا را تایید کرد و گفت که «سفر موقت کاری» او «جهت توسعه و پشتیبانی یک مجموعه دانش‌بنیان» مربوط به «کامپیوتر» است و پس از «اتمام این پروژه در ماه‌های آینده» فرزندش به ایران بازخواهد گشت.

علی خزعلی در ادامه انتقادات خود از مهاجرت خواهرزاده خود به کانادا گفته است: «این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد اما او در خارج، در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.»

پیشتر برخی منابع خبری با انتشار اسنادی پسر انسیه خزعلی را موسس و مدیر اجرایی و همچنین مدیر نرم‌افزار شرکت «بترنت» که خدمات وی‌پی‌ان به کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در ایران ارائه می‌دهد، معرفی کرده بودند.

خبر مهاجرت پسر معاون رئیس جمهور ایران به کانادا با موج گسترده‌ای از انتقادها به‌ویژه در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. حتی شماری از کاربران همسو با حاکمیت خواستار ورود رئیس جمهور به این موضوع و استعفای خانم خزعلی شده‌اند.

موضوع تحصیل و اقامت فرزندان مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی در خارج از کشور و سبک زندگی‌ آن‌ها با وجود شعارهایی مبنی بر دشمنی با غرب و آمریکا، بارها در رسانه‌ها مطرح و با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مقامات حکومت و شهروندان روبرو شده است.

علی خزعلی نیز در انتقاد به مهاجرت فرزندان مقامات جمهوری اسلامی از جمله خواهرزاده‌های خود گفته است: «شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال و مانتو بلکه فقط چادر باشید، اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است، زندگی کنند.»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نیمه مرداد امسال و پیش از آن رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران از اقامت حدود چهارهزار نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داده بودند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،۱۱ سپنامبر ۲۰۲۲